عضویت غیرقانونی باجناق فرزند وزیراطلاعات در هیئت مدیره صبا انرژی

به گزارش «نبض بانک» ، کانال تلگرامی «پشت پرده» در مطلبی، از حضور فردی به نام «حجت‌الله اسماعیلی»، رییس دفتر سیدمحسن علوی، نماینده پیشین لامرد و مُهر در مجلس شورای اسلامی، در هیات مدیره چند شرکت مهم و ثروتمند دولتی پرده برداشته است.

با توجه به اینکه سیدمحسن علوی، فرزند سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات است، مطالبی که به نحوی با وی مرتبط باشد، در شبکه‌های اجتماعی بازتاب بیشتری پیدا می‌کند. بنابر این بررسی ادعاهای مطروحه و در صورت نیاز پاسخ‌دهی به آن‌ها می‌تواند به روشن شدن افکار عمومی کمک کند.

این کانال در ادامه نوشت:

صندوق بازنشستگی یکی از سه مجموعه عظیم اقتصادی کشور در بنگاه‌داری است که وظیفه عمده‌اش در درآمدزایی برای بازنشستگان از طریق شرکت‌های زیرمجموعه خود تعریف می‌شود.

طبیعی است وجود هر کارتل و بنگاه اقتصادی بزرگ باعث آن شود تا بعضی از قدرت طلبان همیشه مترصد آن باشند تا جایگاهی را در آن برای خود مدنظر گیرند.

یکی از همین موارد را می‌توان در انتصاب یکی از نزدیکان محسن علوی نماینده سابق مجلس که در انتخابات دوره یازدهم در رقابت با سیدموسی موسوی رقابت انتخاباتی را واگذار نمود، جستجو کرد.

حجت الله اسماعیلی باجناق و مسئول دفتر محسن علوی در طول چهارسال نمایندگی وی در دوره دهم مجلس بوده است که به واسطه روابط نزدیکش با محسن علوی توانست پله‌های پیشرفت را یکی پس ازدیگری طی کند.

حجت اسماعیلی توانسته با استفاده از ارتباطاتش، خود را به عضویت موظف در هلدینگ صبا انرژی (از کارتل های بزرگ اقتصادی صندوق بازنشستگی) برساند.

در همین خصوص سال گذشته فاش شد که وی در طول یک بازه یک ساله در سال 97 متوسط خالص دریافتی ماهانه اش برابر با 18 میلیون 400 هزار تومان بوده است.

با این حال ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود چرا که انتصاب در مشاغل تخصصی نظیر هیات مدیره هلدینگ انرژی صندوق بازنشستگی نیازمند استعلام و تاییدیه سازمان بورس و اوراق بهادار می باشد.

اما اسناد پشت پرده نشان می دهد آقای حجت اسماعیلی باجناق آقای محسن علوی نماینده سابق مجلس( که این دوره به دلیل عملکرد ضعیف اش در مجلس دهم، مردم حوزه انتخابیه لامرد به وی اعتماد ننمودند) برای انتصاب در سمت هیات مدیره هلدینگ انرژی توسط سازمان بورس رد صلاحیت شده است.

درهرصورت در این پرونده چند پرسش اساسی ذهن ها را به خود مشغول می‌کند:

نخست آنکه با عدم تائید سازمان بورس تا مرداد ماه سال 98 چطور فردی چون اسماعیلی از هلدینگ صبا انرژی حقوق دریافت می‌کرده است؟

دوم اصولا سنخیت رزومه فردی با تحصیلات حوزوی چه ربطی به عضویت در یک هلدینگ و کارتل عظیم اقتصادی چون صبا انرژی دارد؟

سوم آنکه، چطور بر هلدینگی به اهمیت صبا انرژی که فقط تعدادی از شرکت‌های زیرمجموعه آن شرکت هایی چون: پتروشیمی جم، پتروشیمی امیرکبیر، پالایش اصفهان، پتروشیمی آبادان، پشم شیشه ایران، پالایش نفت اصفهان هستند، نظارت شایسته ای از سوی ارگان های نظارتی صورت نمی‌گیرد و چنین آشکارا شاهد بی قانونی و رانت هستیم؟

چهارم هم آنکه، فردی با چنین سابقه‌ای چگونه قرار است به وظایف قانونی خود مبنی بر نظارت بر شرکت‌های زیرمجموعه خود از قبیل پتروشیمی مسجد سلیمان، پتروشیمی خارک، فولاد اکسین، لوله سازی اهواز، صبا فولاد خلیج فارس و صنایع شیر ایران عمل کند؟

همه این سوالات، ابهاماتی را به وجود می‌آورد که اگر پاسخ درستی بدان داده نشود شائبه فساد در هلدینگ صبا انرژی را در اذهان عمومی تشدید می‌کند.

انتظار می‌رود مدیران صندوق بازنشستگی کشوری هرچه زودتر به سوالات و ابهامات موجود پاسخ قانع کننده ای دهند یا آنکه همچنان به سیاق گذشته، با سکوتشان فرضیه عدم رعایت امانتداری در مراقبت از اموال بازنشستگان خدوم را قوت بخشند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا