مانی‌گرام، بزرگترین شریک ریپل: ما هرگز از XRP استفاده نکرده‌ایم!

مانی‌گرام، بزرگترین شریک ریپل: ما هرگز از XRP استفاده نکرده‌ایم!
پس از ثبت شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از شرکت ریپل و مدیران ارشد این شرکت، مانی‌گرام (MoneyGram)،‌ بزرگترین شریک تجاری ریپل، اعلام کرده است که هیچ‌وقت از خدمات نقدینگی XRP و ریپل استفاده نکرده است.

به گزارش کریپتواسلیت، به نظر می‌رسد مشکلات ریپل که پس از شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا گریبان این شرکت را گرفته است، تمامی ندارد؛ مانی‌گرام که در حوزه پردازش تراکنش‌ها فعالیت دارد، اعلام کرده است که هیچ‌وقت از خدمات نقدینگی ریپل، ریپل نت و XRP‌ استفاده نکرده است. این در حالی است که ریپل بارها بر همکاری گسترده با مانی‌گرام از سال ۲۰۱۹ تأکید کرده است. مانی‌گرام در بیانیه خود می‌نویسد:

مانی‌گرام از پلتفرم نقدینگی آنی ریپل (ODL) یا ریپل نت (RippleNet) برای نقل‌وانتقالات مستقیم سرمایه‌های کاربران، به‌صورت دیجیتالی یا غیردیجیتالی، استفاده نمی‌کند. به‌علاوه، مانی‌گرام در شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار هیچ جایگاه و نقشی ندارد.

مانی‌گرام ژوییه سال ۲۰۱۹ یک قرارداد تجاری با ریپل به امضا رساند. یکی از بندهای این قرارداد مربوط به استفاده از پلتفرم معاملاتی مبتنی بر بلاک چین برای نقل‌وانتقالات خارجی است. در این پلتفرم می‌توان ۴ ارز مختلف را خرید و فروش کرد.

این کسب‌وکارها به‌صورت مستقیم از XRP‌ استفاده نمی‌کنند، اما مبتنی بر بلاک چین مخصوص ریپل کار می‌کنند. کارمزدهای کم، سرعت بالا و انتقالات برون‌مرزی از جمله دلایل استفاده از بلاک چین اختصاصی ریپل است.

مانی‌گرام در اطلاعیه خود، ضمن اشاره به این مسئله که هنوز چیزی در ارتباط با پرونده ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار به این شرکت ابلاغ نشده است،‌ می‌نویسد:

نوشته های مشابه

در حال حاضر هیچ سندی در ارتباط با پیامدهای قرارداد تجاری با ریپل به ما ابلاغ نشده است، اما همچنان با وجود پیشرفت پرونده، به‌دقت این تغییرات را رصد خواهیم کرد.

پیش‌تر اعلام شده بود که ریپل معمولا برای این قبیل همکاری‌های تجاری، پول پرداخت می‌کند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار با ثبت شکایت از ریپل، این شرکت را متهم کرده است که ۱.۳ میلیارد دلار توکن XRP را به‌صورت اوراق بهادار ثبت‌نشده فروخته است.

در بخش دیگری از اتهامات واردشده به ریپل آمده است که این شرکت با پرداخت پول به صرافی‌ها در صدد پامپ قیمت ریپل بوده است. این کار با فراهم‌کردن حجم بالای معاملات برای برخی جفت ارزهای ریپل انجام می‌گرفته تا جذابیت بیشتری برای معامله‌گران داشته باشد. گفته می‌شود که ریپل برای اضافه‌شدن به فهرست ارزهای پشتیبانی‌شده صرافی‌ها هم پول پرداخت کرده است.

این شکایت برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse) و کریس لارسن (Chris Larsen) را هم هدف قرار داده است. اتهام آنها کسب ۷۰۰ میلیون دلار سود از طریق فروش غیرقانونی اوراق بهادار عنوان شده است.

از زمان انتشار خبر شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، قیمت ریپل حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است. در این میان، برخی از صرافی‌ها هم ریپل را از فهرست ارزهای خود، به‌صورت موفق و دائم، پاک کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا