گزارش فعالیت سهام شرکت های بانک و پرداخت الکترونیک در بورس شنبه 6دی99

بانکی ها سُرخپوش، بیمه ای و پرداختی ها سبزپوش در میهمانی امروز معاملات بورس

داد و ستد در بازار سرمایه امروز تحت تاثیر اصلاح آغاز شده از هفته گذشته با افت نماگر اصلی و سهام اغلب گروهها و گروه صنایع بانکی همراه شد، اما در این میان گروه پرداختی و بیمه ای با توجه به کوچکتر بودن شرکت ها روند رو به رشد خود را ادامه داد.

شاخص بورس

به گزارش «نبض‌بانک»؛

 بورس امروز با عرضه مشهود در کلیت بازار کار خود را آغاز کرد و شاخص تا پایان معاملات با افت 24 هزار و 351 واحد همراه شد.این افت نماگر معاملات بازار را تا ارتفاع یک میلیون و 423 هزار و 564 واحد عقب راند.

شاخص کل هم وزن نیز موثر از رشد شرکت های کوچک بورس با رشد 4 هزار و 968 واحد همراه شد و تا ارتفاع 473 هزار و 476 واحد معاملات امروز را به پایان برد.

تحولات روز سهام گروه بانک ها و موسسات اعتباری

امروز نمادهای گروه بانکی با عرضه در کلیت گروه معاملات خود را آغاز کرد، به طوری که به سرخپوشی اغلب نمادهای این گروه از دقایق نخست معاملات منجر شد.

بر این اساس پرحجم ترین نمادهای بانکی در معاملات امروز به ترتیب نماد وتجارت با 831 میلیون سهم، وبصادر با 391 میلیون سهم و نماد وبملت با 232 میلیون سهم بودند.

کم حجم ترین نماد معاملاتی امروز نیز نماد وآیند با 5 میلیون و 198 هزار سهم بود.

برترین نمادهای بانکی از نظر ارزش معاملات امروز نماد موسسه اعتباری ملل با 2 هزار و 702 میلیارد ریال،بانک تجارت با 2 هزار و 694 میلیارد ریال و نماد بانک دی با 2هزار و 539 میلیارد ریال در جایگاه اول تا سوم قرار گرفتند.

پایین ترین ارزش روز معاملات نیز به نماد بانک بانک گردشگری با 95 میلیارد ریال تعلق گرفت.

تحولات روز سهام شرکت های پرداخت الکترونیک و فناوری

گروه پرداخت الکترونیک در آغازین روز هفته با افزایش تقاضا در اغلب گروه خود همراه شد.به طوری که حدود 50 درصد از سهام این گروه در صف خرید روز خود را به پایان بردند.

پرحجم ترین نمادهای پرداخت و فناوری در معاملات امروز به ترتیب نماد رانفور با 24 میلیون و 184 هزار سهم بود. پس از آن نمادهای رتاب با معامله 10 میلیون و 804 هزار سهم و تاپکیش با معامله 9 میلیون و 772 هزار سهم قرار گرفتند.

کم حجم ترین نماد در معاملات امروز نیز شرکت رایان هم افزا با نماد رافزا و با حجم 523 هزار سهم بود.

برترین نمادهای پرداخت و فناوری از نظر ارزش معاملات امروز نماد رانفور با 866 میلیارد ریال و تاپکیش با 252 میلیارد ریال بودند.

پایین ترین ارزش روز معاملات نیز نماد رافزا با 20 میلیارد ریال بود.

اخبار روز بورسی-پرداختی

افرا: شرکت افرانت افشای با اهمیت گروه ب را به کدال روانه کرد.این افشا مربوط به خرید تجهیزات و اجرای خدمات سیستم اعلام واطفای حریق توسط این شرکت است.

رافزا: شرکت رايان هم افزا گزارش ماهانه خود را روانه کدال کرد. میزان فروش ماهیانه شرکت در آذر ماه امسال ۱۷۸,۸۸۶ میلیون ریال بوده است که نسبت به آبان ماه 99 افزایش  31 درصدی داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا