ژاپن برای عرضه ارز دیجیتال خود آماده می‌شود

ژاپن به‌دنبال آن است تا آزمایش ارز دیجیتال ملی خود را در بخش خصوصی و همگانی آغاز کند. گفته می‌شود که احتمال دارد ارز دیجیتال ملی ژاپن تا سال ۲۰۲۳ عرضه شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، انجمن ارز دیجیتال این کشور در نظر دارد تا سال ۲۰۲۳، شکی از ارز دیجیتالی مثل دییِم (Diem) فیس‌بوک راه‌اندازی و عرضه کند.

ژاپن به‌دنبال آن است تا در راستای این ارز دیجیتال، سال آینده میلادی یک برنامه آزمایشی اجرا کند. هیرومی یاماوکا (Hiromi Yamaoka)، از مقامات سابق بانک مرکزی ژاپن، در این باره گفت:

چین حرکت به سوی ارز دیجیتال را در جهان آغاز و تبلیغ کرد. در همان زمان که بانک‌های مرکزی در جهان برخوردی محتاطانه در قبال این ارزها داشتند، چین با سرعتی خارق‌العاده این کار را کرد.

یاماوکا در ادامه افزود که انتظار دارد چین تا سال ۲۰۲۲، ارز دیجیتال ملی خود که یوان دیجیتال نام دارد یا عرضه کند.

پیش از این چین، چین طی چندین مرحله آزمایشی، عملکردهای مختلف ارز دیجیتال ملی خود را بررسی کرده بود. در این برنامه‌ها، بسیاری از بانک‌های دولت، خصوصی و شرکت‌های فعال در حوزه فناوری با بانک مرکزی چین همکاری کرده بودند.

ماه گذشته هم شاهد یک برنامه آزمایشی در شهر سوژو بودیم. طی این برنامه، با قرعه کشی از شهروندان این سوژو، ارز دیجیتال رایگان به آنها اعطا شد که می‌توانستند در فروشگاه‌های مختلف از ارزهای خود استفاده کنند.

منبع: ارز دیجیتال

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا