فعالیت تاکسی هوایی درون شهری تا سال ۲۰۲۴ در ایران

منطقی از امکان فعالیت تاکسی هوایی درون شهری در ایران تا سال ۲۰۲۴ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، منوچهر منطقی دبیرستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته گفت: تاکسی هوایی به دو گروه بین شهری یا استانی و درون شهری تقسیم می‌شود. تاکسی هوایی بین شهری یا بین استانی از هواپیما‌های کوچک و فرودگاه‌های که بار ترافیکی کمی دارند بهره می‌برد. با استفاده از تاکسی هوایی و هواپیماهای کوچک می‌توانیم از ۷۰ الی ۸۰ درصد فرودگاه های بدون ترافیک کشور استفاده کنیم.

او ادامه داد: قرار بود مهر امسال آسمان ایران پدیده جدیدی را تجربه کند و تاکسی‌های هوایی بین شهری ، بار بخشی از حمل‌ونقل عمومی کشور را به‌دوش بکشند، اما به دلیل وجود مشکلاتی این مسئله به بهمن ماه موکول شد و قرار است بهمن ماه تاکسی هوایی بین شهری از تهران راه اندازی شود.

منطقی افزود: بخش دیگر تاکسی هوایی که دنیا به سمت آن در حال حرکت است تاکسی هوایی و پهپاد‌هایی عمود پرواز است که می‌تواند یک تا چند نفر را جابجا کند. تاکسی هوایی عمود پرواز قابلیت دارد هم بین شهری و هم درون شهری فعالیت کند.

او ادامه داد: تا کنون چند شرکت دانش بنیان در بخش دوم تاکسی هوایی فعالیت‌های خوبی را انجام دادند و حتی یک شرکت در سطح بین الملل شناخته شده است. این شرکت شناخته شده پروژه‌ای دارد که تا سال ۲۰۲۴ به اتمام می‌رسد و پس از آن وارد مرحله آزمایش تاکسی هوایی عمود پرواز می‌شویم.

منطقی گفت: اگر این پروژه دوم با موفقیت انجام شود می‌توانیم اعلام کنیم که زمینه تولید فناوری تاکسی هوایی درون شهری نیز فراهم شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا