اعطای تندیس بلورین جایزه بین المللی مدیریت دانشی به بانک ملت

بانک ملت موفق به کسب تندیس بلورین جایزه بین المللی مدیریت دانشی KM4D شد.

به گزارش «نبض‌بانک»؛  این بانک در نخستین حضور خود در کنفرانس بین المللی مدیریت دانشی، تندیس بلورین جایزه بین المللی مدیریت دانشی را دریافت کرد.

بر اساس این گزارش، انجمن مدیریت ایران در راستای ایفای نقش مرجعیت علمی در کشور و برقراری ارتباطات بین المللی با همکاری شرکای علمی خود جهت ترویج، اشاعه و توسعه کارکردهای مدیریت دانشی “جایزه بین المللی مدیریت دانشیKM4D” را هرساله همزمان با برگزاری کنفرانس بین المللی مدیریت دانشی برگزار می کند.

کلیات مدل جایزه ازسوی انجمن مدیریت دانش کشورهای اتریش، هلند و سوییس طراحی و تدوین شده و با توجه به فعالیت سازمان های ایرانی، نسبت به بومی سازی آن نیز اقدام شده است.

این مدل از شش معیار اصلی چرخه عمر دانش، سرمایه های دانشی، فرآیندها، توسعه پایدار، یادگیری و نوآوری و 74 زیر معیار تشکیل شده است  و براساس مدل های تعالی، چرخه مدیریت دانشی و منطق PDCA به شکلی تدوین شده که رهبران با توجه به برنامه های راهبردی و خط مشی سازمان، برنامه ریزی، فرهنگ سازی و هدایت مدیریت دانشی در سازمان را بر عهده می گیرند و با حمایت های آنان ازکل فرایند، چرخه دانش، کسب، خلق و اشتراک، به کارگیری و ثبت نتایج آن ازسوی سرمایه های دانشی که شامل نیروی انسانی و ساختارهای ارتباطی است با کمک فرایند های مشخص شده اجرا و در نهایت باعث توسعه پایدار سازمانی می شود. در این چرخه میزان یادگیری و نوآوری سازمان به عنوان عامل کلیدی جهت شناسایی راهکارهای جدید و خلاقیت در سازمان بررسی و مورد تاکید است.

این گزارش حاکی است، سومین کنفرانس بین المللی مدیریت دانشی با رویکرد رهبری دانشگران و با هدف توسعه مهارت های رهبری مدیریت دانشی و توانمندسازی دانشگران در ارزش آفرینی و تعالی سازمانی ازسوی انجمن مدیریت دانش کشورهای اتریش، هلند و سوییس، با همکاری دانشگاه خاتم و انجمن مدیریت دانش اتریش در ایران، به صورت وبینار با سخنرانی استادان برجسته داخلی و خارجی در محل سالن اجتماعات دانشگاه خاتم برگزار شد.

بر این اساس، با توجه به اقدامات انجام شده در بانک ملت در حوزه مدیریت دانش و این که سامانه سرآمد (راهبری مدیریت دانش) به عنوان یکی از مهم ترین ابزار ثبت و مستندسازی دانش کارکنان درحال راه اندازی است و تا نیمه دوم سال جاری قابلیت بهره برداری فراگیر خواهد داشت، حضور در کنفرانس بین المللی مدیریت دانشی و شرکت در جایزه بین المللی مدیریت دانشی پس از کسب موافقت مدیریت ارشد بانک در دستور کار اداره کل آموزش قرار گرفت و پس از ارزیابی های صورت گرفته، تندیس بلورین این جایزه به بانک ملت تعلق گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا