تحول در خدمات اورژانس بيمارستان ميلاد

با استفاده از متخصصين طب اورژانس دركمتر از 6 ساعت بيماران اورژانس بيمارستان ميلاد تعيين تكليف مي شوند و موارد زيادي هم بيماران در كمتر از 2 ساعت تعيين تكليف شده و در صورت نياز به بخش منتقل مي شوند

به گزارش «نبض‌بانک»؛ سرپرست اورژانس بيمارستان ميلاد از ايجاد تحول در خدمات اورژانس خبر داد و گفت: از نيمه اسفند ماه سال گذشته، متخصصين طب اورژانس در بيمارستان مستقر و به بيماران خدمات ارائه مي دهند.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل بيمارستان تخصصي و فوق تخصصي ميلاد، دكتر نسيم غفوريان افزود: متاسفانه با وجود دستورالعمل جامع اورژانس بيمارستاني وزارت بهداشت و استقرار متخصصين طب اورژانس در بسياري از بيمارستان هاي تهران و كشور ، بيمارستان ميلاد فاقد متخصصين طب اورژانس بود كه با پيگيري و دستور دكتر حمزه زاده مدير عامل بيمارستان، زمينه خدمات آنان به بيمه شدگان تامين اجتماعي و بيماران فراهم شد.

دكتر غفوريان تعيين تكليف سريع بيماران اورژانس، كاهش ضريب اشغال تخت هاي اورژانس، افزايش آمار احياي قلبي موفق و افزايش رضايتمندي بيماران را از مزاياي استفاده از متخصصين طب اورژانس برشمرد و گفت: با استفاده ازمتخصصين طب اورژانس، تشخيص ها دقيق تر و شلوغي اورژانس بيمارستان كمتر شده است.

او خاطر نشان كرد: با استفاده از متخصصين طب اورژانس دركمتر از 6 ساعت بيماران اورژانس بيمارستان ميلاد تعيين تكليف مي شوند و موارد زيادي هم بيماران در كمتر از 2 ساعت تعيين تكليف شده و در صورت نياز به بخش منتقل مي شوند در حالي كه در گذشته برخي از بيماران روزها و حتي هفته ها در اورژانس بلاتكليف بودند.

وي با بيان اينكه روزانه حدود200 بستري از سوي متخصصين طب اورژانس داريم،خاطر نشان كرد: 26 متخصص طب اورژانس در اورژانس بيمارستان ميلاد خدمت رساني مي كنند و6 متخصص طب اورژانس در يك روز كاري و سه شيفت(24 ساعت) بيماران را ويزيت مي كنند.

وي گفت: با شيوع بيماري كرونا متخصص عفوني مقيم بصورت 24 ساعته در اورژانس بيمارستان ميلاد مستقر شده و بيماران مشكوك به كرونا به متخصص عفوني ارجاع مي شوند.

دكتر غفوريان از استقرار امدادگر در اورژانس بيمارستان خبر داد و گفت: امداد گران بيماران را از درب ورودي اورژانس به واحد ترياژ هدايت مي كنند و بعد از ترياژ هم ، كمك بهياران و پرستاران بيماران بد حال را تا قسمت هاي مربوطه همراهي و هدايت مي كنند.

وي استقرار كارمند پذيرش در واحد هاي بستري اورژانس را اقدام ديگري براي رضايتمندي بيماران دانست وگفت: با اين كار از سر درگمي بيماران  و همراهان جلوگيري مي شود.

سرپرست اورژانس بيمارستان ميلاد اصلاح فرآيند ها و پروتكل هاي داخلي درماني را از ديگر اقدامات انجام شده بريا رضايتمندي بيماران دانست وگفت: به طور مثال پيش از اين بيماري كه با درد سنگ كليه به اورژانس مراجعه مي كرد دردش كنترل و مرخص و به درمانگاه ارولوژي بيمارستان ارجاع مي شد اما هم اكنون در صورت انديكاسيون(الزام پزشكي) از طريق اورژانس بيمارستان با پزشك آنكال مربوطه هماهنگ و بيمار براي درمان قطعي سنگ كليه بستري مي شود.

دكتر غفوريان اظهار داشت: الزام ويزيت حضوري بر بالين بيماراني كه نياز به مشاو.ره دارند از سوي پزشكان آنكال (بر اساس اورژانس يا غير اورژانسي بودن ) در مدت زمان تعريف شده از سوي وزارت بهداشت از ديگر اقدامات انجام شده براي بهبود خدمات و رضايمندي بيماران در اورژانس بيمارستان ميلاد است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا