ارائه تسهیلات به شهروندان تهرانی برای خرید موتورسیکلت‌های برقی

شهردار تهران از ارائه تسهیلات به شهروندان جهت خرید موتورسیکلت‌های برقی خبر داد و گفت: موتورسیکلت‌های بنزینی و کاربراتوری معادل خودروهای شخصی آلودگی تولید می‌کنند.

ارائه تسهیلات به شهروندان تهرانی برای خرید موتورسیکلت‌های برقی

به گزارش «نبض‌بانک»؛ پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه مشترک شهرداری تهران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با موضوع موتورهای برقی اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین راهبردها در تهران جهت کنترل آلاینده‌ها بر اساس سیاهه‌های منتشر شده از منابع شدید آلاینده‌ها توسط شرکت کنترل کیفیت هوا مربوط به موتورسیکلت‌های بنزینی و کاربراتوری است.

وی افزود: این موتورسیکلت‌ها معادل خودروهای شخصی در آلودگی هوای پایتخت نقش دارند و باید فکری جدی و عاجل در این زمینه کرد.

شهردار تهران ادامه داد: انعقاد تفاهم‌نامه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با موضوع موتورهای برقی در همین راستا بوده و در تلاشیم شهروندان بتوانند موتورسیکلت‌های برقی را خریداری و مورد استفاده قرار دهند.

حناچی گفت: بعد از توجه به موضوع  موتورسیکلت‌های برقی، برقی شدن خودروهای سواری در پایتخت مدنظر قرار خواهد گرفت و قطعا شهرداری تهران قدم‌هایی جهت ارائه تسهیلات در این راستا به شهروندان خواهد داشت.

وی گفت: البته ارائه تسهیلات فقط مردم را به سمت خرید موتورسیکلت‌های برقی سوق نمی‌دهد و باید به عوامل بازدارنده هم توجه داشت و با همکاری دولت و دستگاه‌های مربوطه هر چه بیشتر از تردد وسایل نقلیه آلاینده باید خودداری کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا