صادرات مواد موثره دارویی ایران به 45 کشور جهان/ به آلمان و سوئیس دارو صادر می‌کنیم

مدیرعامل یک شرکت تولیدی مواد اولیه دارو گفت: برای اصلاح و توسعه خطوط تولید در جهت صادرات از منابع صندوق توسعه ملی تسهیلات با نرخ مناسب در اختیار صادرکنندگان قرار گیرد.

صادرات مواد موثره دارویی ایران به 45 کشور جهان/ به آلمان و سوئیس دارو صادر می‌کنیم

به گزارش «نبض‌بانک»؛  حمیدرضا علیپور امروز در بیست و چهارمین مراسم روز ملی صادرات که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: شرکت تماد  به عنوان یکی از شرکت‌های دانش‌محور در حوزه مواد موثر دارویی  با دو دهه سابقه صادراتی به 45 کشور مواد اولیه صادر می‌کند و از افتخارات ما صادرات مواد موثره دارویی به دو کشور هند و چین است که این دو کشور خود از بزرگترین صادرکنندگان مواد موثر دارویی در جهان به شمار می روند.

مدیرعامل یک شرکت تولید دارو در مورد کیفیت تولید داروهای داخلی بیان داشت:  به افرادی که در حوزه دارو  فعالیت دارند و ادعا می کنند که داروهای خارجی به مراتب بهتر از داروهای ایرانی است باید بگویم که قطعا اینگونه نیست و شرکت نامبرده  در حوزه مواد موثره و محصول نهایی صادرات دارد و  اگر کیفیت مناسبی در تولیدات خود  نداشت نمی توانست به کشورهای اروپایی از جمله آلمان و سوئیس و  و سایر کشورهای اروپایی صادرات داشته باشد.

مدیرعامل شرکت تولید مواد اولیه دارو  اظهار داشت: ما همچنان با ضوابط دست و پاگیری در حوزه صادرات مواجه هستیم بطوریکه  برای دریافت مجوز صادراتی 2 الی 3 ماه فرصت لازم است و حتی گاهی اوقات سازمان غذا و دارو به علت صادرات ما در خط قرمز قرار می دهد.

علیپور افزود: حتی سازمان غذا و دارو  از صادرات محصولاتی که در لیست دارویی ایران نیست و در کشور ما مصرف نمی شود جلوگیری می کند و اجازه صادرات به ما نمی دهد  به طوری که امسال 2 میلیون دلار صادرات را از دست دادیم.

این صادرکننده نمونه اظهار داشت: در زمینه صادرات با مشکلات حمل و نقل و همچنین مشکل رفع تعهدات ارزی صادراتی مواجه هستیم.

وی خواستار ارائه تسهیلات برای اصلاح خطوط تولید و توسعه خطوط تولید در جهت صادرات  شد و بیان داشت: این تسهیلات  از منابع صندوق توسعه ملی با نرخ مناسب در اختیار صادرکنندگان قرار گیرد.

علیپور همچنین بر ضرورت اجرایی شدن مشوق‌های صادراتی و معافیت‌های مالیاتی تاکید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا