تخلیه کالاهای استراتژیک در اولویت قرار می‌گیرند

تهران- ایرنا- ستاد تنظیم بازار، گمرک جمهوری اسلامی ایران را مکلف به جلوگیری از متروکه شدن کالاهای راهبردی موجود در بنادر و در اولویت قرار دادن ترخیص این اقلام کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، این تصمیم ستاد تنظیم بازار با توجه به گزارش شرکت پشتیبانی امور دام در خصوص متروک شدن کالاهای اساسی شامل کنجاله سویا، ذرت، جو دامی، گوشت قرمز و گوشت مرغ در بنادر شمالی کشور به دلیل محدودیت‌های ناشی از کرونا، تأخیر در تامین و انتقال ارز و دریافت نکردن اسناد در زمان مقرر، اخذ شده است.

بر این اساس، گمرک جمهوری اسلامی ایران مکلف شد به منظور تأمین ذخایر راهبردی کشور توسط شرکت پشتیبانی امور دام، از متروکه شدن کالاهای یادشده موجود در بنادر جلوگیری کند و این کالاها را در اولویت تخلیه قرار دهد.
به گزارش ایرنا، از تیر ماه امسال بر اساس تصمیم دولت و بعد از سفر معاون اول رییس جمهوری به استان هرمزگان دستوراتی مبنی بر ترخیص فوری کالاها ابلاغ شد که در نیمه آبان ماه به اجرا در آمد.
در این مدت بر اساس آمارهای منتشر شده بیش از چهار میلیون تن کالا از جمله کالاهای اساسی از گمرکات سراسر کشور ترخیص شده اند اما به دلیل اینکه همچنان واردات و صادرات کالا به صورت بی وقفه انجام می شود، اقلام مختلف در انتظار تخصیص ارز به کالاهای باقی مانده در گمرکات کشور اضافه شده اند.
با این وجود، طبق اعلام ستاد هماهنگی اقتصادی دولت روند ترخیص و صادرات ادامه خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا