سرمایه‌دار اسرائیلی در گینه به 5 سال زندان محکوم شد

دادگاهی در گینه یک سرمایه‌دار صهیونیست را به خاطر سوء استفاده از عوامل خارجی و ارائه اطلاعات غلط و فساد به 5 سال زندان محکوم کرد.

نبض بانک ، به نقل از اسپوتنیک، دادگاهی در گینه، بنی ‌استینمتز سرمایه‌دار اسرائیلی و فعال در زمینه استخراج الماس را به خاطر سوء استفاده از عوامل خارجی، فساد، و ارائه اطلاعات غلط در اقدام خود برای استخراج الماس در این کشور به 5 سال زندان محکوم کرد.

این سرمایه‌دار 64 ساله اسرائیلی یکی از ثروتمندترین افراد در سرزمین‌های اشغالی به شمار می‌رود و در کنار حکم 5 سال زندان باید 56 میلیون دلار هم به عنوان جریمه به دولت گینه پرداخت کند.

بنی‌استینمتز در کنار تبعیت صهیونیستی شهروندی فرانسه را هم دارد و بنا به اعلام دادگاه کاملا مشخص است که این سرمایه‌دار اسرائیلی حقوق خود در گینه را از طریق فساد و همکاری با دیگران به دست آورده است.

بر اساس اسناد موجود در اوایل دهه 2000 میلادی بنی‌استینمتز به همسر یکی از رؤسای جمهوری وقت گینه و برخی دیگر از مقامات این کشور رشوه داده تا یکی از فعالان بزرگ استخراج سنگ الماس در جنوب‌شرق این کشور را از میدان به در کنند.

وی در طول این مسیر و قبل از مرگ رئیس‌جمهور گینه حدود 10 میلیون دلار به اکثر آنها از طریق حساب وی در یک بانک سوئیسی پرداخت شده رشوه داده است.

تحقیقات درباره این پرونده در سال 2013 و در سوئیس آغاز شد و مقامات قضایی گینه می‌گویند، که بنی‌استینمتز و نمایندگانش دست به اقدامات فساد آلود زیادی با همکاری رئیس‌جمهور وقت گینه زده‌اند.

خبرگزاری فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا