دفتر آمار و پردازش اطلاعات برای آمار تجارت خارجی فعال شد

نبض بانک ، سخنگوی گمرک گفت: بنابراهمیت آمار تجارت خارجی و لزوم تولید محتوای آماری و تحلیلی مرتبط برای دانشگاهیان، تجار و دستگاه‌های مسوول در تجارت، دفتر آمار و پردازش اطلاعات گمرکی از اول بهمن ماه، فعال شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از گمرک ایران: «سید روح اله لطیفی»، افزود: برای تسریع، و کارآمدی بیشتر در انجام امور و بهینه سازی روند ارائه آمار، از اول بهمن ماه برای ارائه گزارش ها و تحلیل های گمرکی و تجارت خارجی، دفتر آمار و پردازش اطلاعات گمرکی مسوول آمار تجارت خارجی محسوب می شود.

وی افزود: پیش از این بخش آمار گمرک، معاونتی در دفتر فن آوری اطلاعات و ارتباطات این سازمان بود که با تغییر در ساختار گمرک، دفتر آمار و پردازش اطلاعات گمرکی راه اندازی شد.

لطیفی خاطرنشان کرد: مدیرکل دفتر آمار و پردازش اطلاعات گمرکی، از مدیران با سابقه و با تجربه این سازمان است و مسوولیت آمار به وی و همکارانش سپرده شده و از این پس دفتر فن آوری اطلاعات و ارتباطات گمرک در این زمینه مسوولیتی نخواهد داشت.

به گزارش ایرنا، ۹ ماهه امسال ۱۱۰ میلیون تن کالا به ارزش ۵۲ میلیارد دلار بین ایران و کشورهای مختلف مبادله شد که سهم صادرات ۵۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تن به ارزش ۲۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار و سهم واردات نیز ۲۵ میلیون تن به ارزش ۲۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار بود.

ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا