طلای جهانی اندکی بالا رفت

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر کاهش ارزش دلار و امیدواری سرمایه گذاران به تصویب بسته محرک مالی جدید در آمریکا اندکی افزایش یافت.

نبض بانک ، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۸۵۴ دلار و ۹۵ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۸۵۴ دلار و ۳۰ سنت رسید.

دولت جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در تماسی که روز یکشنبه داشت تلاش کرد نگرانیهای جمهوریخواهان درباره گران بودن بیش از حد بسته کمک کرونایی ۱.۹ تریلیون دلاری را رفع کند.

لاچلان شاو، مدیر تحقیقات کالا در بانک ملی استرالیا در این باره اظهار کرد: ما شاهد علامت سوال بزرگتری درباره تصویب بسته کمک کرونایی بایدن هستیم. جمهوریخواهان با بخشهایی از این بسته شروع به مخالفت کرده اند. بنابراین سوالاتی درباره سرعت و زمان تصویب این بسته ایجاد می شود. مشکلاتی که باعث تاخیر در واکسیناسیون کووید ۱۹ در آمریکا شده هم وضعیت را بغرنجتر کرده است.

دلار در معاملات روز دوشنبه در برابر رقیبانش ۰.۱ درصد کاهش یافت و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر کرد.

طلا که پناهگاه مطمئن دارایی در برابر تورم شمرده می شود احتمالا از اقدامات محرک مالی  که برای پشتیبانی از احیای اقتصادی اجرا می شود، سود می برد.

همچنین عامل دیگری که از قیمت طلا پشتیبانی کرد، افزایش آمار جهانی مبتلایان به کووید ۱۹ به بیش از ۹۸ میلیون نفر بود.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران اکنون منتظر نشست سیاست پولی دو روزه بانک مرکزی آمریکا هستند. به گفته نیکلاس فراپل، مدیرکل جهانی شرکت ای بی سی بولیون، بانک مرکزی آمریکا احتمالا به روند فعلی ادامه داده و منتظر آمار بیشتری می شود و با توجه به پیامدهای کوتاه مدت مقابله با کووید ۱۹ در آمریکا، فرض را بر شکنندگی اقتصاد می گیرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد افزایش، به ۲۵ دلار و ۵۸ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، ۱۰۹۹ دلار و ۶۱ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۲۳۵۴ دلار و ۴۷ سنت رسید.

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا