ارز ۴۲۰۰ تومانی به مشوقی برای حمایت از فعالیت های سوداگرانه تبدیل شده است

نبض بانک ،عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سالانه میلیاردها دلار از اموال بیت المال در قالب ارز ۴۲۰۰ تومانی با هدف کاهش قیمت کالاهای اساسی در اختیار واردکنندگان قرار می گیرد ولی هیچ گاه شاهد کاهش قیمت نبوده ایم. قیمت مرغ و سایر کالاهای اساسی این موضوع را به خوبی نشان می دهد.

علی رضایی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی زمینه ساز رانت و فساد شده است. ارز ۴۲۰۰ تومانی تبدیل به مشوقی برای حمایت از فعالیت های سوداگرانه شده است.

وی ادامه داد: سالانه میلیاردها دلار از اموال بیت المال در قالب ارز ۴۲۰۰ تومانی با هدف کاهش قیمت کالاهای اساسی در اختیار واردکنندگان قرار می گیرد ولی هیچ گاه شاهد کاهش قیمت نبوده ایم. قیمت مرغ و سایر کالاهای اساسی این موضوع را به خوبی نشان می دهد.

رضایی در ادامه تصریح کرد: دولت اگر به دنبال کاهش قیمت ها و حمایت از مصرف کنندگان است، یارانه را مستقیم به خود مردم دهد. درحالت فعلی یارانه و پول مردم چند دست می چرخد و در انتها به صورت ناقص به مردم می رسد.

وی در پایان تاکید کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو هم باید حذف شود. درحال حاضر به دلیل قیمت پایین دارو شاهد قاچاق آن به کشورهای همسایه هستیم. منابع حاصل از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو باید به بیمه های خدمات درمانی پرداخت شود و با پوشش بیمه ای از مصرف کنندهای واقعی دارو حمایت شود.

 

فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا