مددجویان ابرکوه در انتظار دریافت ۴۵ میلیارد ریال وام هستند

مددجویان ابرکوه در انتظار دریافت ۴۵ میلیارد ریال وام هستند

به گزارش «نبض بانک»؛ رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ابرکوه گفت : ۱۳۵ نفر از مددجویان زیرپوشش این نهاد حمایتی برای سرمایه گذاری در طرح‌های خوداشتغالی در انتظار دریافت ۴۵ میلیارد ریال تسهیلات از بانک‌های عامل هستند.

سیدجلال حسینی عصر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، افزود: در اجرای این طرح ها به همکاری ویژه بانک‌های عامل نیاز هست و  با پرداخت این مبلغ  زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر فراهم می شود .

وی همچنین اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال ۹۸ با پرداخت پنج میلیارد و ۱۹۰ میلیون ریال وام خود اشتغالی به ۱۵ نفر از مددجویان زیرپوشش این نهاد  زمینه اشتغال ۲۲ نفر آنها در بازار کار فراهم شد.

حسینی  ادامه داد: این مبلغ به صورت قرض الحسنه از منابع داخلی کمیته امداد امام خمینی (ره) و بانک‌های عامل در اختیار مجریان طرح های کشاورزی ، خدماتی، دامداری ، دامپروری و صنایع دستی قرار گرفت.

به گفته وی ، در سه ماهه نخست امسال حدود ۲ میلیارد ریال وام کارگشایی به مددجویان شهرستان پرداخت شد، این میزان وام برای کمک به معیشت و تامین نیازهای ضروری ۲۹ نفر از مددجویان هزینه شده است.

رییس کمیته امداد ابرکوه بیان کرد: با همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ، خدمات آموزش های مهارتی متناسب با نیاز بازار کار منطقه به مددجویان در سال های گذشته ارایه شد و این همکاری و آموزش ها نیز همچنان ادامه دارد.

وی خاطر نشان  کرد: با همکاری و تعامل مدیران واحدهای صنعتی شهرستان ۱۵ نفر از مددجویان از سال گذشته تاکنون در واحدهای تولیدی و صنعتی مشغول به کار شدند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: افراد خیر سال گذشته ۳۷ میلیارد ریال به مددجویان این نهاد حمایتی کمک کردند که این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۷ ، ۲۰ درصد رشد دارد.

هزار و  ۴۰۰ خانواده مددجو و نیازمند شامل  ۲ هزار و ۱۹۲ نفر از خدمات حمایتی کمیته امداد شهرستان ابرکوه بهره‌مند هستند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا