قیمت بیت کوین باز هم افزایشی شد

ارزش بیت کوین در روز سه شنبه برای اولین بار از ۵۰۰۰۰ دلار گذشت و به ۵۰۶۰۳ دلار رسید. جی پی مورگان در ژانویه اعلام کرده بود اگر بیت کوین به عنوان یک سرمایه ایمن شناخته شود، احتمالاً ارزش آن تا ۱۴۶ هزار دلار بالا می‌رود.

به گزارش «نبض‌بانک»؛ بیت کوین در روز سه شنبه برای اولین بار به بیش از 50 هزار دلار رسید که حاکی از افزایش مقبولیت بزرگترین ارز مجازی دنیا در میان سرمایه‌گذاران و شرکت‌های بزرگ است.

ارزش بیت کوین به 50603 دلار رسیده است. ارزش این ارز مجازی 67 درصد از ابتدای سال جاری میلادی تا حالا افزایش یافته و بیشتر این افزایش نتیجه سرمایه‌گذاری 1.5 میلیارد دلاری شرکت تولید کننده خودروهای الکتریکی تسلا بوده است.

این اقدام تسلا که اعلام کرده بیت کوین را به عنوان یک شیوه پرداخت قبول خواهد کر، جدیدترین اقدام از سری سرمایه‌گذاری های بزرگی است که بیت کوین را به اوراق بهادار شرکتی و وال استریت رسانده است. شرکت‌ها و مدیران مالی سنتی آمریکا خرید بیت کوین را آغاز کرده‌اند.

طبق گفته جین فولی، رئیس استراتژی اف ایکس در رابوبانک، افزایش ارزش بیت کوین تا حدی حاکی از بالا رفتن اطمینان بازار است ولی افزایش مقبولیت شرکتی آن را هم نشان می‌دهد.

هجوم سرمایه‌گذاران سازمانی و خرده‌فروشی در 2021 برای خرید بیت کوین به دنبال افزایش 300 درصدی ارزش آن در 2020 بوده است. سرمایه‌گذاران به دنبال سرمایه‌های پرسود و جایگزینی برای دلار در بحبوحه موجی از نرخ های سود منفی در سراسر جهان هستند.

افزایش ارزش بیت کوین که 5 سال پیش تنها چند دلار بود باعث شده بانک‌های بزرگ سرمایه گذاری در مورد حباب قیمت بیت کوین هشدار دهند.

علی رغم افزایش تمایل به بیت کوین، ارزهای مجازی هنوز هم نظارت جهانی درستی ندارند و نبود شفافیت قانونی به همراه احتمال جرائم مالی بسیاری از سرمایه‌گذاران بزرگتر را مجبور کرده محتاطانه با آن برخورد کنند. بسیاری عقیده دارند بی ثباتی بالای بیت کوین باعث نگرانی است.

رونق بیت کوین با توجه به عرضه محدود 21 میلیونی آن باعث بالا رفتن بیشتر ارزش آن خواهد شد. این ایده که بیت کوین تبدیل به یک طلای دیجیتال خواهد شد تقویت شده چون سرمایه‌گذاران افزایش تورم را در بحبوحه محرک های مالی بزرگ بانک مرکزی و دولت جهت مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا پیش‌بینی می‌کنند.

جی پی مورگان در ژانویه اعلام کرد بیت کوین رقیبی برای طلا خواهد بود

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا