اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان برای مسکن نیازمندان در بودجه ۱۴۰۰

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح تامین مسکن نیازمندان خبر داد و گفت: پنج هزار میلیارد تومان برای ساخت مسکن نیازمندان و مددجویان در بودجه ۱۴۰۰ کشور پیش بینی شده است.

به گزارش «نبض‌بانک»؛ فاطمه رحمانی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های مهم نمایندگان مجلس موضوع حمایت از محرومان، نیازمندان و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی است، اظهار کرد: در کمیسیون اجتماعی یکی از برنامه‌های ما برای این افراد است و یکی از دغدغه‌های ما توجه به وضعیت این قشر و حتی پشت نوبتی‌ها است و جلساتی در این زمینه برگزار شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به مشکلات اقتصادی جدی که وجود دارد پیگیر این مساله بودیم که شرایط مددجویان بهبود پیدا کند، عنوان کرد: در بررسی اولیه لایحه بودجه، ۱۰ هزار میلیارد تومان برای حمایت از افراد نیازمند کنار گذاشته شده بود که اگر در دور جدید بررسی بودجه قطعی شود می‌تواند نسبت به وضع موجود در شرایط مددجویان کمیته امداد بهبود ایجاد کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بخش مسکن و تأمین بودجه آن، مجلس اختیار عمل چندانی ندارد، ادامه داد: پیشنهاد دولت در بحث مسکن نیازمندان پنج هزار میلیارد تومان اعتبار است که تغییری نکرده و امکان افزایش آن برای مجلس فراهم نیست.

رحمانی تاکید کرد: طرحی در رابطه با مسکن در مجلس وجود دارد که در آن افزایش مسکن و تولید مسکن‌های حمایتی مدنظر است و اگر طرح اجرا شود امیدواریم که مشکل تأمین مسکن به طور جدی حل شود.

 

مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا