۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار ویژه تسهیلات روستایی به خراسان جنوبی اختصاص یافت

گروه استان‌ها ـ سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی از اختصاص بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار ویژه تسهیلات روستایی به استان خبر داد.

به گزارش «نبض‌بانک»؛  محمد فرهادی صبح امروز در جلسه بررسی وضعیت عملکرد بانک‌های عامل استان اظهار داشت: مجموع اعتبار اختصاص یافته به استان در راستای پرداخت تسهیلات به مناطق روستایی و عشایری بیش از 120 میلیارد ریال بوده است.

وی تصریح کرد: 5 هزار میلیارد ریال از این رقم، تسهیلات ویژه مناطق محروم و روستایی از محل بودجه سال 1399 بوده که با کارمزد 4 درصد و دوره بازپرداخت 60 ماهه به متقاضیان پرداخت شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری با اشاره به تعیین 5 بانک عامل برای این منظور ادامه داد: از این میزان 112 میلیارد ریال اعتبار ویژه تسهیلات روستایی و مناطق محروم بوده که به استان خراسان جنوبی اختصاص یافته است.

فرهادی از تسهیلات ویژه اقشار خاص گفت و اظهار داشت: از محل سهمیه متمرکز معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری، مبلغ 9.5 میلیارد ریال ویژه قالیبافان، ایتام سادات بانوان روستایی سرپرست خانوار و بسیج سازندگی در نظر گرفته شد که متقاضیان دریافت این تسهیلات پس از شناسایی توسط نهادهای ذیربط، به بانک‌های عامل معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع در کل استان خراسان جنوبی یک هزار و 290 نفر برای دریافت تسهیلات تبصره 16 قانون بودجه سال 1399 با اعتباری به میزان 102 میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند.

فرهادی متذکر شد: بانک‌‌های عامل متعهد شدند تا پایان اسفند‌ماه امسال به تمام پرونده‌های معرفی‌شده رسیدگی و تسهیلات مربوطه را پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: این تسهیلات در قالب رفع نیازهای ضروری، خرید لوازم‌خانگی، ایجاد انشعابات آب، برق و گاز، اشتغال‌زایی و کمک معیشتی به ساکنان روستا پرداخت می‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: مبلغ 121 میلیارد ریال تسهیلات روستایی از محل جزء “چهار” بند “و” تبصره” 16 ” قانون بودجه ٩٩ برای پرداخت به متقاضیان به فرمانداری‌ها ابلاغ شد.

فرهادی گفت: این اعتبار بر اساس جمعیت، نرخ بیکاری و ضریب محرومیت بین شهرستان های استان توزیع شده است.

وی افزود: اشتغالزایی برای جوانان و کارجویان در راستای حل معضل بیکاری در مناطق روستایی، کمک به ماندگاری جمعیت در روستاها با ایجاد زمینه‌های درآمدزایی برای مردم، کاهش مهاجرت به شهرها و جلوگیری از توسعه حاشیه‌‌نشینی از اهداف پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به متقاضیان مناطق روستایی است.

تسنیم

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا