واکنش بورس به خروج ایران از پروتکل الحاقی

خارج شدن از پروتکل الحاقی تاثیر چندانی بر بورس نخواهد گذاشت.

به گزارش «نبض‌بانک»؛  یک کارشناس بازار سرمایه گفت: اگر دولت یا مسئولان بازار سرمایه اجازه دهند و دست از قیمت‌های دستوری بکشند، خارج شدن از پروتکل الحاقی تاثیر چندانی بر بورس نخواهد گذاشت. احمد جانجان کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با تاثیر خروج ایران از پروتکل الحاقی بر بازار سرمایه، اظهار کرد:اولین امری که در رابطه با مذاکرات ایران با آمریکا می‌توان به آن اشاره کرد زمان بر بودن انجام آن است که همین امر تاثیر فرسایشی بر اقتصاد در بازه بلند مدت زمانی دارد.

او افزود: از آنجایی که بخش عمده معاملات در بازار سرمایه به اعتماد حداکثری سهامداران باز می‌گردد، به همین خاطر اگر در حال حاضر شاهد اُفت بازار سرمایه هستیم علت اصلی را تا حدودی می‌توان از بین رفتن اعتماد به بورس دانست و ارتباط چندان زیادی به بحث برجام و نرخ ارز ندارد زیرا دلار در بیشتر صنایع حاضر در بورس با نرخ نیمایی معامله می‌شود.

جانجان گفت: به نظر نمی‌آید که مذاکرات درباره برجام به عمر دولت فعلی کفاف دهد، زیرا دولت آمریکا از یک طرف کم کاری می‌کند و از طرف دیگر به تعهداتش پایبند نیست. این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: اگر دولت یا مسئولان بازار سرمایه اجازه دهند و دست از قیمت‌های دستوری بکشند بازار سرمایه با رشد مواجه خواهد شد وخارج شدن ازپروتکل الحاقی تاثیر چندانی بر بازار نخواهد گذاشت.

اقتصادنیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا