بودجه شهرداری از جیب مردم برای افراد خاص استفاده می‌شود

قزوین – یک فعال رسانه‌ای با بیان اینکه بخش عمده‌ای از بودجه شهرداری صرف حقوق کارکنان می‌شود که بخش زیادی از آنان نیز از منصوبین افراد خاص هستند، گفت: این بودجه از جیب مردم برای افراد خاص است

به گزارش «نبض‌بانک»؛ با توجه به پرداخت حقوق کارکنان در چند ماه اخیر و صرف بودجه به کارکنان احتمال این مسئله وجود دارد که دیگر هزینه از بودجه برای انجام خدمات شهرداری باقی نماند.
احمد خورگامی  با اشاره به لایحه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری قزوین با بیان اینکه وضعیت بودجه شهرداری قزوین در حال بررسی و تقریباً در حال تصویب است، اظهار کرد:.لایحه پیشنهادی برای شهرداری در سال ۱۴۰۰ تقریباً هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که به‌زودی به تصویب نهایی می‌رسد.

این فعال سیاسی اذعان کرد: بودجه شهرداری قزوین در سال ۹۹ حدود ۹۰۰ میلیارد تومان بوده که باید ۵۲۵ میلیارد آن تا آبان ماه سال جاری محقق می‌شد اما تنها ۳۹۰ میلیارد آن محقق شده است و به‌احتمال زیاد تا پایان سال جاری حدود ۷۰ درصد آن محقق می‌شود.

وی گفت: در سال ۹۸ هم لایحه بودجه ۷۹۰ میلیارد بوده که ۴۹۲ میلیارد آن محقق و در سال ۹۷ نیز این بودجه ۵۴۵ میلیارد بوده که ۴۷۷ میلیارد آن محقق شده است.

این کارشناس ابراز کرد: سؤالی که در اینجا پیش می‌آید این است که چرا با توجه به اینکه مبلغ بودجه شهرداری هرساله به‌طور کامل محقق نمی‌شود اما بازهم مبلغ آن بیشتر می‌شود و برای سال ۱۴۰۰ مبلغ هزار ۲۰۰ میلیارد برای آن در نظر گرفته شده است؟

وی ادامه داد: در پاسخ باید گفت که طبق قانون حدود ۶۰ درصد از بودجه شهرداری‌ها باید صرف امور عمرانی و ۴۰ درصد آن صرف هزینه‌های جاری مانند حقوق کارکنان شود.

خورگامی تصریح کرد: شهرداری هرساله عدد بودجه را افزایش می‌دهد اما در تخصیص بجای استفاده از بودجه عمرانی از بودجه جاری استفاده می‌کند تا بتواند حقوق و مزایا کارکنان را پرداخت کند.

وی در ادامه بیان کرد: شهرداری قزوین در حال حاضر با بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نیرو انسانی در ماه بیش از ۲۵ میلیارد تومان را صرف حقوق کارکنان خود می‌کند.

این مسئول ابراز کرد: بیشترین هزینه جاری شهرداری هزینه حقوق کارکنان است حال با توجه به اینکه هزینه حقوق و میزان نیروها به نسبت خدماتی که ارائه می‌دهند بالاست در ماه‌های اخیر شاهد آن بودیم که برخی از منصوبین، نزدیکان اعضا شورا، مدیران شهری و شهرداری مجدد جذب سیستم شهرداری شدند.

وی افزود: با توجه به میزان جذب نیرو شهرداری هزینه‌های جاری و حقوق کارکنان مرتب افزایش پیدا می‌کند که این هزینه متعلق به مردم است اما در ازای آن هیچ‌گونه خدمات و پروژه‌های عمرانی تعریف نمی‌شود.

این مسئول ابراز کرد: به‌طورکلی در خصوص بودجه شهرداری می‌توان گفت که این بودجه از جیب مردم برای عده خاص استفاده می‌شود.

وی افزود: البته در شهرداری افراد متخصص و کاردانی هم وجود دارند اما با توجه به منصوبین اعضا شورا شهر، این افراد مهجور واقع می‌شوند.

این فعال رسانه‌ای تصریح کرد: با توجه به پرداخت حقوق کارکنان در چند ماه اخیر و صرف بودجه به کارکنان احتمال این مسئله وجود دارد که دیگر هزینه از بودجه برای انجام خدمات شهرداری باقی نماند.

وی در پایان گفت: بودجه شهرداری و حقوق کارکنان نیازمند توجه و نظارت ویژه است که حداقل تا پایان سال جاری از جذب غیرقانونی نیرو در این سازمان جلوگیری شود.

مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا