هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال وام هفت سال گذشته به کشاورزان یزد پرداخت شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی یزد با اشاره  به حمایت دولت به طرح مکانیزاسیون و ایجاد ردیف بودجه ویژه در این بخش، گفت: در هفت سال گذشته یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال وام به متقاضیان و بهره برداران استان در این حوزه پرداخت شد.

به گزارش «نبض‌بانک»؛ محمدحسین ملانوری روز دوشنبه افزود: این مبلغ وام در اجرای طرح‌های توسعه مکانیزاسیون کشاورزی به متقاضیان در حوزه های زراعت، باغبانی، صنایع غذایی، دامداری، دامپروری و شیلات  از سوی بانک کشاورزی استان پرداخت شد.

به گفته وی با پرداخت این مبلغ ۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه ماشین آلات جدید کشاورزی اعم از تراکتور، کمباین و ادوات به ناوگان کشاورزی استان افزوده شد و چرخه مکانیزاسیون استان شتاب بیشتری گرفت.

ملانوری خاطرنشان کرد: هم‌اکنون چهار هزار و ۴۲۰ دستگاه تراکتور و ۲۹ دستگاه کمباین در استان فعال است که بیش از ۲۵ سال از زمان ساخت تعدادی از این ماشین آلات می گذرد و به دلیل فرسودگی کارآیی لازم را ندارد و نوسازی و استفاده از ماشین آلات جدید در برخی از بخش ها احساس می شود.

ملانوری اضافه کرد: در سال ۱۳۹۸، ۴۰۲ میلیارد ریال تسهیلات در اجرای طرح توسعه مکانیزاسیون به ۲۹۰ بهره بردار و متقاضی خرید ادوات و ماشین‌های کشاورزی در استان پرداخت شد.

وی مدت زمان بازپرداخت تسهیلات را پنج تا هفت سال اعلام کرد و یادآور شد: بهره برداران بخش کشاورزی می توانند با استفاده از تسهیلاتی که دولت در نظر گرفته است، برای نوسازی تراکتورها و ماشین آلات فرسوده و تکمیل ادوات و دنباله بندها در راستای افزایش ضریب مکانیزاسیون در بخش کشاورزی استفاده کنند.

کشاورزان برای دریافت تسهیلات به مدیریت جهاد کشاورزی مراجعه کنند

ملانوری ادامه داد: کشاورزان و دامداران برای دریافت وام  در بخش های باغبانی ، زراعت ، شیلات ، صنایع تبدیلی ، دام و طیور ، منابع طبیعی ، گلخانه ای و گیاهان دارویی به مدیریت جهاد کشاورزی مناطق و شهرستان های استان مراجعه کنند.

از۱۱۲ هزار هکتار اراضی قابل کشت یزد ،۳۲هزار و ۳۵۴هکتار ( ۲۹ درصد) زراعی و  ۷۹ هزار و ۶۴۶هکتار ( ۷۱ درصد) به کشت محصولات باغی و گلخانه ای اختصاص دارد.

بخش عمده درآمد کشاورزان یزد مربوط به باغبانی است که از ۷۱ درصد اراضی قابل کشت به محصولات باغی که عمدتا پسته، انار، زردآلو ، زعفران، گیاهان دارویی و دیگر محصولات است، به دست می آید.

۶۰۶ هزار تن محصول زراعی، ۲۵۵ هزار تن محصول باغی، ۵۵۰ هزار تن محصول گلخانه ای و ۳۹۲ هزار تن  محصولات دامی در مجموع یک میلیون و ۸۰۳ هزار تن محصول حاصل تلاش حدود حدود ۱۱۷ هزار و ۸۰۰ کشاورز، دامدار و بهره بردار در تولید محصولات کشاورزی ، باغی ، گلخانه ای و دامی استان است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا