سودآوری بانک سینا در سایه قانون‌مداری

به گزارش «نبض بانک»؛ در چند سال گذشته که نظام بانکی با مشکلات فراوانی دست به گریبان بود و بسیاری از بانک‌ها و موسسات باوجود فشارهای سنگین مالی همواره با در نظر گرفتن منافع و مصالح کشور و مشتریان، بر مدار قانون و بصورت حرفه‌ای به فعالیت خود ادامه داده و اکنون که شرایط بهبود یافته است در شرایط مطلوبی قرار دارند.

از جمله این بانکها که همواره بصورت حرفه ای و قانونمند و براساس سیاست‌های بانک مرکزی و اقتصاد کلان کشور حرکت کرده، بانک سینا است.

بانک سینا، در سال‌هایی که برخی از بانک‌ها برای جذب سپرده وارد رقابت ناسالم و نرخ شکنی شدند، همواره از این مهلکه به دور بوده و در مسیر منظم و با کمترین نوسان به فعالیت خود ادامه داد.

این بانک، از سال ۹۴ تا ۹۸ با حفظ درآمدهای مشاع و غیر مشاع و همچنین افزایش مجموع درآمدها با تداوم روند موفقیت خود، در گزارش پایانی سال مالی ۹۵-۹۴ برای هر سهم ۱۴۲ ریال سود شناسایی کرد و سود انباشته شرکت ۱۲۱ میلیارد تومان ثبت شد و سود خالص آن ۱۴۲ میلیارد تومان اعلام شد که نسبت به سال قبل از آن کاهش داشت.

براساس این گزارش، بانک سینا، در سال ۹۶ که بسیاری از بانک ها زیانده بودند، همچنان سودآور بود. هرچند این بانک، نسبت به سال ۹۵ با کاهش یک درصدی مجموع درآمدها روبرو شده، سود خالص آن به ۷۰ میلیارد تومان کاهش یافته و برای هر سهم ۷۰ ریال سود شناسایی کرد.

این گزارش می‌افزاید، بانک سینا توانست در سال ۹۷_۹۶ مجموع درآمدهای خود را تا ۲۷ درصد افزایش دهد که نتیجه آن شناسایی ۱۲۳ میلیارد تومان سود خالص و افزایش ۲۱۵ درصدی سود انباشته بود که در نتیجه، برای هر سهم ۱۲۲ ریال سود شناسایی کرد.

گفتنی است، این بانک که بصورت منظم گزارش فعالیت‌های خود را در سامانه کدال منتشر می‌کند در سال ۹۸_۹۷ با افزایش ۵۳ درصدی درآمدها، همچنین کنترل هزینه ها و البته با کاهش رقابت‌های ناسالم در نظام بانکی، توانست سیر صعودی خود را شتاب داده و سود خالص تحقق یافته را با جهش ۳۴۷ درصدی به ۱۷۲ میلیارد تومان برساند.

همچنین شایان ذکر است، بانک سینا در سال ۹۸_۹۷ سود انباشته خود را ۵۱۰ درصد افزایش داد و برای هر سهم ۱۷۲ ریال سود شناسایی کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا