پرداخت ۲۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانک توسعه تعاون به تعاونی ها

کبیری، معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اختصاص ۲۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانک توسعه تعاون به تعاونی ها و فعالین اقتصادی خبر داد.

به گزارش «نبض‌بانک»؛ به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، ‌محمد جعفر کبیری درباره حمایت از تعاونی های اشتغال زا اظهار کرد: یکی از اقدامات حمایتی وزارت تعاون احیای تعاونی های اشتغال زا و کمک به توسعه بازار تعاونی ها با مساعدت بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون است که به همین منظور اعتباری معادل ۲۱ هزار میلیارد تومان از سوی بانک توسعه تعاون برای امسال پیش بینی شد که این اعتبار نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد رشد داشته است.

وی درعین حال از پرداخت ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به طرح های اشتغال روستایی در سال جاری خبر داد و گفت: این تسهیلات در قالب سامانه کارا توسط بانک توسعه تعاون پرداخت شده است.

کبیری در ادامه با اشاره با راه اندازی سامانه جامع هوشمند بخش تعاون اظهار کرد: این سامانه یکی از اقدامات بزرگ و موثر وزارت تعاون در راستای شفافیت بود که باعث شد نظارتها بیشتر شود. وی تصریح کرد: در این راستا برگزاری مجامع الکترونیک تعاونی‌ها را برای اولین بار در شهریور ماه شاهد بودیم و بنا داریم که در سال ۱۴۰۰ تعاونی ها مجامع خود را به شکل الکترونیک برگزار و از مزایای آن استفاده کنند و امکان رتبه بندی آنها در سال آینده را از طریق این سامانه فراهم خواهیم کرد.

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درعین حال تعیین تکلیف لایحه اصلاح قانون تعاون را خواستار شد و ابراز امیدواری کرد: این لایحه با گذشت ۹ سال به سرانجام برسد و مشارکت هرچه بیشتر تعاونی ها در اتاق های تعاون را شاهد باشیم.

کبیری همچنین درخصوص راه اندازی مراکز نوآوری و توسعه تعاون گفت: توسعه نوآوری یکی از رویکردهای جدی ما در بخش تعاون است و به همین منظور با حمایت از تعاونی های دانش بنیان و شرکتهای نوپا درصدد تحقق این رویکرد در بخش تعاون هستیم. در حال حاضر ۱۱ مرکز نوآوری و توسعه تعاون (منتا) در کشور وجود دارد که برای فعالیت آنها بودجه مستقلی درنظر گرفته شده و طبق هدفگذاری ها قرار است تا پایان سال آینده هر استان به یک مرکز “منتا” مجهز شود.

به گفته وی کمک به تشکیل و تقویت واحدهای تحقیق و توسعه در بخش تعاون و ارتقای بهره وری شرکتهای تعاونی از جمله اهداف ایجاد مراکز نوآوری تعاون به شمار می رود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا