روسیه با برداشتن مالیات بر خرید طلا، دلار را کنار می‌گذارد

مدیر مرکز پژوهش‌های اقتصادی روسیه گفت اگر ۲۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده بر خرید طلا برداشته شود شهروندان روسی با خرید شمش طلا می‌توانند از دست ذخایر دلار خود خلاص شوند.

به گزارش «نبض‌بانک»؛  به نقل از راشاتودی، دولت روسیه یک قدم دیگر برای دور کردن اقتصادش از دلار برداشت یعنی حذف مالیاتی که در حال حاضر برای خرید طلای فیزیکی از شهروندانش می‌گیرد.

طبق گفته والنتین کاتاسونوف، مدیر مرکز پژوهش‌های اقتصادی روسیه، اگر 20 درصد مالیات بر ارزش افزوده برداشته شود شهروندان روسی با خرید شمش طلا می‌توانند از دست ذخایر دلار خود خلاص شوند. وی اشاره کرد این فروش احتمالی دلار بدون شک ارزش آن را پایین می‌آورد.

این اقتصاددان گفت وزارت دارایی روسیه احتمالاً برداشتن مالیات بر ارزش افزوده را رد می‌کند چون باعث کسری درآمد در بودجه فدرال می‌شود.

ولی این متخصص این دلیل را یک بهانه بی‌اهمیت می‌داند چون نقل و انتقال‌های سرمایه‌گذاری در طلا در مقایسه با کل بودجه روسیه بسیار کم است و کسری درآمد قابل توجهی ایجاد نمی‌کند.

طبق گفته کاتاسونوف، اگر سرمایه‌گذاری در طلا سوددهی بیشتری داشته باشد، مردم روسیه دیگر دلار آمریکا را نگه نمی‌دارند. این تغییر می‌تواند در سایر کشورها هم تاثیر بگذارد و آنها هم از فرصت برای به چالش کشیدن موقعیت دلار استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا