۲ هزار و ۸۶۸ میلیارد تومان تسهیلات کرونا در تهران پرداخت شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: تا پایان بهمن امسال، ۲ هزار و ۸۶۸.۸ میلیارد تومان تسهیلات کرونا به متقاضیان در استان پرداخت شده‌است.

به گزارش «نبض‌بانک»؛ حشمت الله عسگری روز شنبه افزود: کل سهمیه استان تهران در زمینه پرداخت تسهیلات کرونایی به ۱۰ هزار و ۶۴۰ میلیارد تومان و تعداد پرونده های ارسال شده به سیستم بانکی به ۴۹ هزار و ۱۳۲ فقره می رسد.

وی یادآورشد: مجموع تسهیلات درخواستی این ۴۹ هزار و ۱۳۲ پرونده به پنج هزار و ۴۱۷ میلیارد تومان می رسد که به این رقم تاکنون ۵۲.۹۵ درصد تسهیلات پرداخت شده است.

عسگری اظهارداشت: در مجموع به ۲۶ هزار و ۵۹۴ پرونده تا پایان بهمن امسال ۲ هزا رو ۸۶۸.۸ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با بیان اینکه بیشترین میزان تسهیلات پرداختی در سیستم بانک ملی ثبت شده است، میزان تسهیلات پرداختی این بانک را ۷۸۳.۹ میلیارد تومان برای هفت هزار و ۸۰۲ پرونده معادل ۴۲ درصد پرونده های درخواستی اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: در میان ۱۹ بانک عامل بیشترین میزان پرداخت تسهیلات نسبت به تعداد پرونده های درخواستی مربوط به عملکرد بانک خاورمیانه با ۹۹ درصد و پس از آن بانک تجارت با عملکرد ۹۵ درصدی است.

عسگری ادامه داد: در میان این ۱۹ بانک، کمترین درصد پرداخت به درخواست تسهیلات مربوط به بانک شهر با عملکرد ۱۸ و ملت با ۲۲ درصد ثبت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: بیشترین سهمیه ابلاغی به سیستم بانکی برای پرداخت تسهیلات کرونایی مربوط به بانک پاسارگاد با یک هزار و ۶۱۰ میلیارد تومان،  ملت با یک هزار و ۲۷۱ میلیارد تومان و ملی با یک هزار و ۲۶۱ میلیارد تومان است.

وی تاکید کرد: این عملکرد سیستم بانکی استان تهران در خصوص تسهیلات کرونا با احتساب سهمیه ریلی و هوایی بود و بدون سهمیه ریلی و هوایی ارقام متفاوتی به ثبت رسیده است.

عسگری به عملکرد بانک های استان تهران در حوزه تسهیلات کرونا بدون سهمیه ریلی و هوایی اشاره و اضافه کرد: تعداد پرونده های ارسال شده به ۴۹ هزار و ۵۶ فقره، مجموع تسهیلات درخواستی به ۲ هزار و ۵۳.۳ میلیارد تومان، تعداد پرونده های دریافت کننده تسهیلات به ۲۶ هزار و ۵۶۸ مورد و مجموع مبلغ پرداختی به ۸۹۱.۱ میلیارد تومان معادل ۴۳.۴ درصد تسهیلات درخواستی می رسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران اعلام کرد: تفاوت عملکرد بانک ها در این استان با احتساب سهمیه ریلی و هوایی و بدون این رقم به یک هزار و ۹۷۷.۷ میلیارد تومان می رسد.

وی بیان کرد: این تفاوت قابل توجه در عملکرد سیستم بانکی در خصوص مجموع تسهیلات درخواستی نیز مشهود است و این تسهیلات با احتساب سهمیه ریلی و هوایی به ۵ هزار و ۴۱۷.۵ میلیارد تومان و بدون احتساب آن به ۲ هزار و ۵۳.۳ میلیارد تومان می رسد.

صنایع ریلی  و هوایی بخش بزرگی از صنایع استان تهران است که به تولید خودرو, لوکوموتیو و تعمیر و تجهیز خطوط ریلی، قطار و هواپیما می پردازد و سهمیه قابل توجهی از تسهیلات کرونایی به این حوزه اختصاص یافته است.

ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا