بایدن به قاتلان کمک هزینه کرونایی می‌دهد

سناتور جمهوری خواه از بسته محرک اقتصادی دولت به دلیل شمول قاتلان و مجرمان انتقاد کرد.

 به گزارش «نبض‌بانک»؛  یک سناتور جمهوری خواه با فهرست کردن نام شماری از متهمان به قتل در آمریکا که چک‌های کمک کرونایی دریافت کردند، بسته محرک اقتصادی دولت را زیر سوال برد.

سناتور تام کانن روز شنبه با انتقاد از تصویب طرح محرک اقتصادی دولت جو بایدن در سنا در حساب توئیتری خود آورد: ژوخار تسارناف، بمب گذار بوستون، سه نفر را به قتل رساند و یک شهر را به وحشت انداخت. وی به عنوان بخشی از لایحه کمک کرونایی دموکرات‌ها یک چک ۱۴۰۰ دلاری دریافت می‌کند.

این سناتور جمهوری خواه سپس از آرون شامو نام برد که به دلیل فروش داروی تقلبی به حبس ابد محکوم شده، ولی مشمول طرح کمک اقتصادی دولت ویژه کرونا می‌شود. در پیام سناتور کانن آمده است آرون شامو به جرم فروش “۱ میلیون قرص اکسی کدون توری فنتانیل تقلبی به خریداران بی گناه” به حبس ابد محکوم شد. وی درحالی که در زندان است از لایحه کمک کرونایی دموکرات‌ها چک ۱۴۰۰ دلاری دریافت می‌کند.

این سناتور جمهوری خواه به فهرست خود نام دیلن روف را اضافه می‌کند که به اتهام قتل دست کم ۹ تن در کلیسای چارلستون در سال ۲۰۱۵ در انتظار اعدام است. اما چک کمکی دولت را نیز دریافت خواهد کرد.

مجلس سنای آمریکا روز شنبه بسته پیشنهادی برای مقابله با همه‌گیری کرونا از سوی حزب دموکرات را تصویب کرد. این کمک هزینه با ۵۰ رأی موافق در مقابل ۴۹ رأی مخالف به تصویب رسید. هیچ‌یک از جمهوری‌خواهان در مجلس سنا به این پیشنهاد رأی موافق ندادند.

این بسته به ارزش ۱.۹ تریلیون دلار اعلام شده و دور جدید کمک‌های کرونایی را برای کسب‌وکار و مدارس و همچنین دولت‌های محلی فراهم می‌آورد. مجلس سنای آمریکا ۲۴ ساعت گذشته را بدون وقفه مشغول برگزاری جلسات بوده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا