دسته‌ چک‌های قدیمی فعلاً نیازی به تعویض ندارند+جزییات

سخنگوی اجرای قانون جدید چک با تأکید براینکه امکان ثبت چک های جدید با استفاده از کلیه کارت‌های شتابی وجود دارد، گفت: دسته چک های قدیمی فعلا نیازی به تعویض ندارند و به روال سابق کارسازی می شوند.

به گزارش «نبض‌بانک»؛  آمنه نادعلیزاده درباره روند اجرای قانون جدید چک اظهار داشت: در حال حاضر امکان ثبت چک با استفاده از کارت‌های شتابی در اپلیکیشن‌های پرداخت مهیا فراهم شده است. به عبارت دیگر با کارت هر بانکی امکان صدور و ثبت چک  وجود دارد.

وی افزود: چک های جدید بنفش رنگ از اولین روز کاری سال جدید توسط شبکه بانکی  توزیع شده است و از این پس صرفا این چک ها  به مشتریان تحویل داده خواهد شد.

سخنگوی اجرای قانون جدید چک تأکید کرد: مشتریان می‌توانند از طریق  سامانه استعلام اعتباری از وضعیت اعتباری صادرکننده چک اعم از تعداد و مبلغ چک های برگشتی وی مطلع شوند.

به گفته وی، این سرویس با ارسال شماره شناسه 16 رقمی چک به سرشماره 701701  از طریق پیامک و نیز  مراجعه به وب‌سایت بانک مرکزی و اپلیکیشن‌های بانکی قابل ارائه به مشتریان هست.

نادعلی‌زاده با بیان اینکه دسته چک های قدیمی فعلا نیازی به تعویض ندارند و به روال سابق کارسازی می شوند، تصریح کرد: صدور و انتقال دسته چک‌های جدید  نیازمند  ثبت در سامانه صیاد است.

تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا