پرداخت ۱۳۲ میلیارد ریال تسهیلات کرونا در حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی قزوین

مدیر کل میراث‌فرهنگی استان قزوین از پرداخت ۱۳۲ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی به آسیب‌دیدگان حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی برای جبران خسارت ناشی از شیوع ویروس کرونا در سال گذشته خبر داد.

به گزارش «نبض‌بانک»؛  علیرضا خزائلی، مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: شیوع ویروس منحوس کرونا بیشترین آسیب و خسارت مالی را به مشاغل مرتبط با این اداره کل در حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی وارد کرد که در راستای حمایت از این مشاغل و جبران بخشی از خسارات وارده، پارسال ۱۳۲ میلیارد ریال تسهیلات ویژه به آسیب‌دیدگان این حوزه‌ها در قالب دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا پرداخت شد.

خزائلی با اشاره به میزان تسهیلات پرداخت شده به واحد‌های گردشگری استان گفت: از مجموع ۱۶۸ فقره پرونده تشکیل شده حوزه گردشگری ۱۱۴ پرونده شامل مراکز اقامتی، واحد‌های پذیرایی، دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری است که ۸۶ میلیارد ریال، تسهیلات حمایتی خود را دریافت کردند و پرونده سایر متقاضیان نیز توسط بانک‌های عامل در دست بررسی قرار دارد که امیدواریم با همکاری بانک‌ها در پذیرفتن ضامنین، تسهیلات پرونده‌های باقی مانده نیز در اسرع وقت پرداخت شود.

او افزود: همچنین به منظور حمایت از تولیدکنندگان صنایع‌دستی و فعالان این عرصه از مجموعه ۳۲۵ پرونده متقاضی دریافت تسهیلات این حوزه از ۲۹۴ پرونده با اشتغال ۴۷۵ نفر حمایت و ۴۶ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی به متقاضیان پرداخت شده است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یادآور شد: با توجه به آسیب جدی وارد آمده به صنعت گردشگری و مشاغل مرتبط با حوزه صنایع‌دستی استان، امیدواریم با پرداخت تسهیلات به این واحد‌ها بخشی از خسارات آن‌ها جبران شده و منابع مالی تزریق شده به جلوگیری از تعطیلی و ادامه فعالیت تاسیسات گردشگری و کارگاه‌های صنایع‌دستی کمک کند.

 

صداوسیما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا