رایزنی عراقچی و قائم مقام وزیر خارجه کره جنوبی

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با قائم مقام وزیر خارجه کره جنوبی اقدام غیر قانونی بانک‌های کره‌ای در بلوکه کردن منابع مالی ایران موجب از دست رفتن اعتماد و جایگاه کره نزد ملت ایران دانست.

به گزارش «نبض‌بانک»؛  «چوی جونگ کان» قائم مقام وزیر خارجه کره جنوبی که در قالب هیات نخست وزیر این کشور به تهران سفر کرده بود امروز ٢٣ فروردین ١۴٠٠ با «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

عراقچی در این دیدار با اشاره به سفر نخست وزیر کره به تهران که در تاریخ مناسبات دو کشور بعد از انقلاب بی سابقه است اظَهار کرد: با تبادل هیات در چنین سطحی انتظار مردم ایجاد یک تحول عمده در مناسبات دو کشور است و لذا کره جنوبی باید هر چه سریعتر اقدامی عملی برای رفع مشکلات روابط دو کشور انجام دهد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ادامه داد: اقدام غیر قانونی بانک‌های کره‌ای در بلوکه کردن منابع مالی ایران موجب از دست رفتن اعتماد و جایگاه کره نزد ملت ایران شده که جبران آن کار آسانی نخواهد بود.

چوی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از اینکه ظرف ۳ ماه گذشته دو بار بعنوان قائم مقام وزیر خارجه کره به ایران سفر کرده، تاکید کرد و گفت: حل مشکلات و تقویت روابط از اولویت‌های اصلی در روابط دو جانبه و توسعه مناسبات است.

رایزنی عراقچی و قائم مقام وزیر خارجه کره جنوبی

قائم مقام وزیر خارجه کره جنوبی همچنین اذعان نمود که خساراتی که شرکت‌های کره‌ای در نتیجه تحریم‌های آمریکا علیه ایران متحمل شده اند بسیار گسترده بوده و ابراز امیدواری نمود که با فراهم شدن شرایط جدید، امکان حل این مشکلات فراهم شود.

در این دیدار همچنین عراقچی با اشاره به اقدام تروریستی اخیر در نطنز تاکید نمود که این نوع اقدامات علیه تاسیسات هسته‌ای که به طور مستقیم سلامت و امنیت مردم را مورد تهدید قرار می‌دهد، مصداق بارز جنایت علیه بشریت تلقی می‌گردد که باید صریحا از سوی همه کشور‌ها محکوم شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا