کسری بودجه دولت آمریکا باز هم رکورد زد

کسری بودجه دولت آمریکا در مارس ۲۰۲۱ سومین کسری بودجه بالای ماهانه این کشور تا به امروز بوده است. آمریکا قبل از آن با ۸۶۴ میلیارد دلار کسری بودجه در ژوئن ۲۰۲۰ و ۷۳۸ میلیارد دلار در آوریل ۲۰۲۰ رکورد زده بود.

به گزارش «نبض‌بانک»؛ به نقل از رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد کسری بودجه دولت این کشور در ماه مارس به خاطر پرداخت مستقیم به آمریکایی‌ها طبق طرح بسته‌های حمایتی جو ‌بایدن به 660 میلیارد دلار رسیده است.

کسری بودجه آمریکا برای 6 ماه اول سال مالی 2021 به رکورد 1.706 تریلیون دلار رسیده است در حالی که این رقم در همین دوره در سال گذشته میلادی برابر با 743 میلیارد دلار بود.

طبق گفته یکی از مقامات خزانه‌داری آمریکا، همه‌گیری ویروس کرونا تاثیر چندانی در شش ماه اول سال مالی 2020 نگذاشته بود چون افزایش پرداختی‌ها با بالا رفتن نرخ بیکاری به خاطر قرنطینه‌های کرونایی همراه بود و اعطای بسته‌های کمکی دولت هم تا پایان مارس 2020 آغاز نشده بود.

کسری بودجه آمریکا در مارس 2021  سومین کسری بودجه بالای ماهانه این کشور تا به امروز بوده است. آمریکا قبل از آن با 864 میلیارد دلار کسری بودجه در ژوئن 2020 و 738 میلیارد دلار در آوریل 2020 رکورد زده بود.

کسری بودجه ماه مارس در سال جاری میلادی که بسیار بالاتر از 119 میلیارد دلار کسری بودجه در ماه مارس سال گذشته است، نتیجه 268 میلیارد دلار دریافتی و 927 میلیارد دلار پرداختی‌های دولت در این ماه بوده است.

13 درصد افزایش دریافتی ها در ماه مارس ناشی از افزایش مالیاتی بوده که افراد پردرآمدتر جامعه گرفته شده است یعنی کسانی که می توانستند در قرنطینه دورکاری داشته باشند.

هزینه‌های دولت آمریکا در ماه مارس به خاطر پرداخت مستقیم 1400 دلار به بسیاری از آمریکایی‌ها طبق طرح نجات آمریکا که ماه گذشته اجرایی شد، 339 میلیارد دلار افزایش یافته است.

خزانه داری آمریکا اعلام کرد پرداختی‌های دولت این کشور در شش ماه اول سال مالی 2021 برابر با 3.410 تریلیون دلار بوده، در حالی که درآمد آن 1.704 تریلیون دلار ثبت شده است. کل پرداخت‌های مستقیم دولت در این دوره 6 ماهه 487 میلیارد دلار بوده که شامل بسته های محرک مالی تصویب شده توسط دونالد ترامپ در پایان 2020 هم می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا