تخصیص اعتبار ویژه بانک مسکن برای ساخت هزار واحد مسکونی در سیستان و بلوچستان

مدیرعامل بانک مسکن از تامین اعتبار ویژه برای ساخت مسکن در شهر جدید «تیس» و شهرستان چابهار واقع در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش «نبض‌بانک»؛  محمود شایان در جریان سفر به استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه، اولویت سیاستی این بانک در حوزه تامین مالی، حمایت اعتباری از عرضه و تولید مسکن در شهرهای نیازمند است، تصریح کرد:‌ استان سیستان و بلوچستان از هر حیث به حمایت­ های مالی اعتباری برای توسعه مطلوب و افزایش سطح رفاه خانوارهای ساکن این استان نیازمند است. یکی از مهمترین نیازها در این استان، مسکن ارزان قیمت است که امیدوار هستیم با پرداخت به موقع تسهیلات ساخت، عرضه این نوع مسکن در استان افزایش پیدا کند.

مدیر عامل بانک مسکن در راس یک هیات مرکب از مدیران ارشد این بانک، به استان سیستان و بلوچستان سفر کرد تا از روند احداث شهر جدید تیس و همچنین ساخت مسکن ارزان قیمت و ساماندهی سکونت گاه­های غیررسمی در استان و البته طرح های عمرانی جنوب استان بازدید به عمل آورد.

این سفر منجر به صدور دستور ویژه از سوی مدیرعامل بانک مسکن خطاب به شعب استان برای ارتقای بیشتر سطح همکاری با عوامل ساخت مسکن و توسعه زیرساخت­ ها شد.

در حال حاضر احداث شهر جدید تیس یکی از مهمترین پروژه­های عمرانی در استان سیستان و بلوچستان است. این شهر با اعتبار اولیه 70 میلیارد تومان در دست ساخت قرار دارد که این مبلغ برای شروع اولیه عملیات اجرایی در نظر گرفته شده است و به تدریج با پیشرفت پروژه افزایش خواهد یافت.همچنین شرکت عمران شهرهای جدید با تدارک طرح “شهر جدید تیس- شهر هوشمند” در نظر دارد این منطقه شهری را به شکل متفاوت (مدرن) احداث کند. کاربری پیش بینی شده برای کارکرد این شهر جدید، گردشگری و تفریحی است که به این منظور برنامه ریزی های لازم در دولت صورت گرفته است. در صورتی که تیس با همین هدف، به سرانجام برسد، اشتغالزایی حاصل از آن باعث رشد و توسعه استان سیستان و بلوچستان می شود.

مدیر عامل بانک مسکن در بازدید از شهر جدید تیس، در کارگاه عمرانی پروژه احداث 288 واحد مسکونی که در قالب ” طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن” در دست ساخت است حاضر شد و نحوه ساخت و ساز و میزان تطبیق آن با نقشه های اولیه را مورد بررسی قرار داد. شایان خطاب به عوامل کارگاه گفت: لازم است در اجرای نقشه های معماری و ساخت ساختمان به بافت و فرهنگ بومی منطقه توجه شود و همچنین ضمن نیازسنجی از بابت میزان تقاضای مصرفی برای صاحب خانه شد، پروژه جلو برود تا این طرح ملی در پایان با کمترین مشکل و مسئله برای متقاضیان و سایر ذینفعان، تکمیل و مورد بهره برداری قرار بگیرد .

مدیرعامل بانک مسکن تصریح کرد: شهر جدید تیس ظرفیت تبدیل شدن به یک شهر گردشگری را دارد که امید است با اجرای این طرح، سرعت توسعه و پیشرفت استان افزایش پیدا کند.

شایان همچنین از طرح شهرک سازی با هدف ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی در مرادآباد واقع در بندر چابهار نیز به همراه رییس بنیاد مسکن شهرستان چابهار بازدید به عمل آورد.

مدیرعامل بانک مسکن درباره این طرح نیز به پایگاه خبری بانک مسکن اعلام کرد: این بانک اعتباری به میزان 90 میلیارد تومان برای احداث یک هزار واحد مسکونی در فاز اول برای ایجاد این شهرک اختصاص داده است که بر اساس پیشرفت پروژه ­ها پرداخت خواهد شد. شایان اظهار امیدواری کرد با عملکردی جهادی، این طرح پیش از زمان پیش بینی شده، به بهره برداری برسد.

شایان افزود: خانواده بانک مسکن با تمام توان سعی در رفع موانع و تسهیل در اجرایی کردن این طرح دارند که البته همت کارکنان و تعامل سازمان های استانی ذیربط نیز در این پروژه برای سرعت بخشیدن به عملیات مورد نیاز است.

مسول طرح شهرک سازی در چابهار هم گفت: پیش بینی می کنیم با تعامل خوب بانک مسکن و سایر مسوولین استانی بتوانیم تا پایان خرداد ماه فاز اول این طرح را مورد بهره برداری قرار دهیم.

در ادامه سفر مدیرعامل بانک مسکن و هیات همراه به استان سیستان و بلوچستان، این هیات از برخی پروژه های تعاونی مسکن اصناف شهرستان چابهار بازدید کرد و دستورات لازم برای بررسی و رفع موانع پروژه های ذکر شده را صادر کرد.

مدیرعامل بانک مسکن با بازدید از برخی شعب استان سیستان و بلوچستان با کارکنان شعبه های مرکزی چابهار، صدف چابهار و امام خمینی (ره) چابهار نیز دیدار و گفتگو کرد.

شایان خطاب به پرسنل بانک در جریان بازدید گفت: این بازدیدها با هدف رفع هرگونه موانع گسترش خدمت رسانی، ارتقاء شعب و بهبود وضعیت کارکنان صورت می گیرد و انتظار می رود تمامی مشکلات به صورت شفاف ارائه شود تا برای رفع آنها تصمیم گیری و برنامه ریزی صورت بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا