جزئیات افزایش وام ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده

مدیر امور اعتباری بانک مسکن اظهار داشت: سقف وام نوسازی بافت فرسوده در استان تهران به ۲۰۰ میلیون و سایر شهرها به ۱۶۰ میلیون رسیده است.

به گزارش «نبض‌بانک»؛ محمدحسن علمداری با اشاره به جزئیات افزایش وام نوسازی بافت فرسوده اظهار داشت: سقف وام نوسازی بافت فرسوده در استان تهران به ۲۰۰ میلیون و سایر شهرها به ۱۶۰ میلیون رسیده است.

وی ادمه داد: تمام افراد و متقاضیان می‌توانند به صورت غیرحضوری برای دریافت این وام تشکیل پرونده دهند و یا با مراجعه به سایت شهرداری و سامانه شرکت بازآفرینی شهری تقاضای خود را ثبت کنند.

علمداری با اشاره به مدت‌زمان تشکیل پرونده و ثبت تقاضا گفت: تشکیل پرونده همانطور که گفتم به صورت غیرحضوری انجام می‌شود و پروسه اداری آن یک ماهه خواهد بود.

مدیر امور اعتباری بانک مسکن با اشاره به اقساط وام نوسازی بافت فرسوده یادآور شد: در دوران ساخت، بازپرداخت صورت نمی‌گیرد اما معمولا اقساط ۱۰ ساله و ۱۲ ساله خواهد بود که میزان اقساط حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود.

علمداری با اشاره به نرخ سود بانکی این تسهیلات بیان داشت: در روش جدید ۵۰ درصد این تسهیلات با سود ۹ درصد و مابقی با سود ۱۸ درصد است.

وی درباره نحوه پرداخت این تسهیلات گفت: تسهیلات معمولا در چهار قسط و مبتنی بر پیشرفت فیزیکی بنا و ساختمان پرداخت می‌شود و اولین قسط از پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد ساختمان برای متقاضیان واریز خواهد شد.

مدیر امور اعتباری بانک مسکن صریح کرد: تا پایان سال ۹۹، ۲۰ هزار واحد مسکونی از این تسهیلات بهره‌مند شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا