بورس همچنان در غیاب استیصال برنامه‌ریزان قرمز ماند

نبض بانک، بازار سرمایه امروز نیز مثل روزها و هفته‌های گذشته شاهد روند کاهشی شاخص کل بورس بود.

امروز بورس با افت بیش از 42 هزار واحدی مواجه شد و به نزدیکی‌های یک میلیون و چهارصد هزار واحدی رسید. افت 42 هزار و 970 واحد امروز در معاملات بورس باعث شد تا شاخص کل به یک میلیون و چهارصد و 19 هزار واحد برسد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۵۶۹۳واحد کاهش رقم ۳۹۴ هزار و ۹۵۶واحد را ثبت کرد. معامله‌گران این بازار ۶۱۱ هزار معامله به ارزش ۴۳هزار و ۸۹۴ میلیارد ریال انجام دادند.

شاخص کل فرابورس نیز با ۲۶۶ واحد کاهش در رقم ۱۷ هزار و هشت واحد ایستاد.معامله‌گران این بازار ۴۵۳ هزار معامله به ارزش ۲۲ هزار و ۳۲ میلیارد ریال انجام دادند.

نبود همگرایی بین مسئولان مربوطه و تداوم اختلاف در میان آنها، نبود بازارگردانان در بازار سرمایه که از وعده‌های مسئولان نیز بوده از مهمترین عوامل روند نزولی بورس ارزیابی شده است.

این در حالی است که انتخابات آمریکا پیش رو بوده و این موضوع بر روند کاهشی و افزایش صف فروش سهام تاثیرگذار بوده است.

البته کارشناسان به بازگشت رونق به بورس خوش بین هستند و اعتقاد دارند که روند افزایش تقاضا بار دیگر باعث رشد شاخص کل بورس خواهد شد.

آنطور که علی مولایی به خبرگزاری ایرنا گفته: فضای تعلیقی که بر بازار حاکم شده، قدرت تصمیم‌گیری را به ویژه در بخش تقاضا تحت تاثیر قرار داده  اما از ابتدای آذر ماه، شروع فصل شادی در بورس خواهد بود و بازار تا پایان فصل زمستان به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا