فساد پست بانکی دولت احمدی نژاد+سند

پست بانک از بانک های ایرانی است که در سال 1375 تاسیس و در حال حاضر نیز عمده سهامداران آن نیز وزارت اقتصاد و دارایی،سازمان خصوصی سازی و شرکت های استانی سهام عدالت هستند. برطبق صورت مالی منتشر شده این شرکت مجموعا در سال گذشته بالغ بر هزار میلیاردتومان زیان انباشته داشته است که میزان بالای این زیان خود محلی از تعجب است.

در کنار این زیان هنگفت اما اوضاع برای بعضیی از کارمندان و مدیران آن به نحو مطلوبی سپری می‌شود به گونه ای که برای 2831 کارمند این بانک در سراسر کشور در طول یک سال 350 میلیارد تومن صرف حقوق بدون درنظر گرفتن حق بیمه و مزایای پایان خدمت شده است که با حسابی ساده متوجه آن میشویم که به طور میانگین و ماهانه برای هرکارمند بیش از ده میلیون تومان حقوق پرداخت شده است.

همچنین با استفاده از همین روش متوجه می‌شویم با احتساب میزان هزارمیلیارد تومان تسهیلات اعطایی در طول یک سال برای کارمندان این بانک، به ازای هرکارمند سالیانه 380 میلیون تومان صرف پرداخت تسهیلات شده است.

 

اما این همه ماجرا نیست چرا در این بانک اوضاع به مراتب بهتری را مدیران ارشد آن و اعضای هیت مدیره شاهد هستیم به طوری که  تنها 4 نفر ار اعضای هیات مدیره در طول یک سال با احتساب پرداخت یک میلیارد و چهارصد میلیونی هرکدام از اعضا ماهانه بیش از 29 میلیون تومان دریافت کرده است.

همه این موارد در حالی است که در صورت منتشره این بانک برای سرفصل تعدیلات سنواتی نیز ملاحظاتی لحاظ شده است که حاکی از نقص و اشتباه در صورت های مالی این بانک در سنوات گذشته است.

درشرایطی که بانک با زیان انباشته هزار میلیاردی روبه رو است با چه دلیل واستنادی مدیران این بانک برای خرید زمین (نه ساخت!) برای ساختمان جدید بانک بیش از 55 میلیارد تومان هزینه کرده اند.

 

دیگر نکته کلیدی دیگر در این بانک میزان بالای بدهی آن به بانک مرکزی و سایر موسسات مالی است که به بیش از هزاروصد میلیارد تومن می‌رسد البته در این خصوص بایستی جانب انصاف را رعایت کرد چرا که مدیران آن توانسته اند این مبلغ را در طول یک سال مالی به یک سوم کاهش دهند.

همچنین روایتی از ضرر دومیلون دلاری کشور توسط نابلدی و ناهماهنگی میان مدیران این گروه و شرکت هواپیمایی نفت را بدون هیچ گونه توضیح اضافه عینا بخوانید تا پی به عمق ضررهای حاصله در نتیجه نبود مدیر پاسخگو ببرید.

 

از دیگر نکات جالب در این بانک که به حوزه تخلفات کارمندان و مدیران آن مربوط می‌شود آنکه در یکی از مبلفی بیش از 39 میلیارد تومان از قبل از سال 90 به صورت غیرقانونی برداشت شده و دیگری نیز مربوط به تخلف مدیر وقت شعبه آمل در صدور ضمانت نامه جعلی حکایت دارد که در سال 93 مبلغی بیش از 24 میلیارد تومان ضمانت نامه جعلی صادر شده است که در همین زمینه عوال مربوطه هنوز در بازداشت به سر می‌برند و منتظر حکم قطعی خود هستند.

     

 

با جمیع موارد گفته شده جادارد مدیران این بانک نسبت به اصلاح رویه گذشتگان خود اقدام کنند و سهام این بانک را که بخش عمده آن در اختیاز بیت المال است آنقدر بازیچه نالایقی مدیران مربوطه نکنند.

همچنین مسئولان وزارت اقتصادودارایی که از عمده سهامداران آن به حساب می‌آیند نیز به این پرسش پاسخ دهند برچه اساسی چنین حقوق های نامتعارفی در بدنه مدیریتی این بانک پرداخت میشود در حالی که بسیاری از کارگران مجبور بودند چرخ زندگی شان را تنها با مبلغی حدود یک میلیون هشتصد هزار توامن بچرخانند؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا