افزایش ۱۵۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران چه زمانی واریز می‌شود؟

افزایش حق مسکن کارگران هنوز به تصویب هیئت دولت نرسیده است. قرار است حق مسکن کارگران در سال ۱۴۰۰ از ۳۰۰ هزار تومان به ۴۵۰ هزار تومان افزایش پیدا کند.

به گزارش «نبض‌بانک»؛ سال گذشته تکلیف افزایش حقوق کارگران در سال ۱۴۰۰ مشخص شد. شورای عالی کار در اسفند سال ۱۳۹۹ با تصویب افزایش کمک هزینه مسکن کارگران، مبلغ آن را از ۳۰۰ هزار تومان به ۴۵۰ هزار تومان افزایش داد. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم ضمن موافقت با مصوبه شورای عالی کار، متن پیشنهادی مربوط را برای اجرا از ابتدای فروردین ۱۴۰۰ با قید فوریت به هیات دولت ارائه کرد.

اما بعد از گذشت ۶ هفته از شروع سال جدید هنوز هیئت دولت برای افزیش حق مسکن کارگران از ۳۰۰ هزار تومان به ۴۵۰ تومان به نتیجه ای نرسیده است. البته علی شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وعده داده این هفته افزایش حق مسکن کارگران تصویب می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده: حق مسکن کارگران که در اسفند ماه سال ۹۹ به تصویب شورای عالی کار رسید، برای اجرایی شدن نیازمند به تصویب رسیدن در هیئت دولت است. در حال حاضر رقم تعیین شده برای حق مسکن در کمیسیون اقتصادی دولت به اتفاق آرا به تصویب رسیده است، منتظر هستیم در اولین جلسه هیئت دولت به تصویب نهایی برسد.

شریعتمداری همچنین از پیشنهاد اجرا شدن رقم حق مسکن در دستمزد کارگران از ابتدای فروردین ماه ۱۴۰۰ خبر داده است. براساس ماده ۲ اصلاحی قانون طبقه بندی مشاغل و برقراری کمک هزینه مسکن کارگری، حق مسکن برای کارگران مشمول قانون کار، سالیانه توسط شورای عالی کار، تعیین می شود و به تصویب هیات وزیران می رسد.

با این حال هنوز افزایش حق مسکن در هیئت وزیران تصویب نشده است، به همین دلیل حق مسکن کارگران در فروردین ۱۴۰۰، با همان قانون قبلی و حدود ۳۰۰ هزار تومان واریز شد. اما اگر افزایش حق مسکن کارگران این هفته به تصویب هیئت وزیران برسد، از اردیبهشت دریافتی کارگران ۱۵۰ هزار تومان بیشتر می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا