برخی تسهیلات کشاورزان استان سمنان استمهال می‌شود

سمنان- مدیرکل جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به بروز خسارات فراوان به کشاورزان استان در زمینه خشکسالی گفت: تسهیلات این کشاورزان پس از کارشناسی و بررسی لازم، استمهال می‌شود.

به گزارش «نبض‌بانک»؛ سید حسن میرعماد درباره بروز خسارات سیل هفته گذشته در بخش‌هایی از استان سمنان به خصوص میامی، دامغان و گرمسار، بیان کرد: کمک به کشاورزان در دستور کار قرار دارد و کارشناسان جهاد کشاورزی سراسر استان در حال بررسی و خسارت سنجشی هستند.

وی با بیان اینکه هم اکنون جهاد کشاورزی برنامه استمهال وام‌های کشاورزانی که از خشکسالی خسارت دیده‌اند را در برنامه دارد، بیان کرد: برای کشاورزانی که دچار سیل شده و مزارع شأن را از دست داده‌اند نیز پس از کارشناسی و برآورد خسارات تصمیم‌گیری می‌شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان سمنان درباره خسارات خشکسالی، بیان کرد: یک کارگروه به نام کارگروه امهال وام‌ها که در واقع از اختیارات قانون استمهال ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه استفاده می‌کند در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران و دبیری جهاد کشاورزی ایجاد شده و پرونده خسارات دیدگان خشکسالی در سطح استان سمنان بررسی می‌شود.

میرعماد با بیان اینکه پس از بررسی اسامی کشاورزانی که از خشکسالی آسیب دیده‌اند اعضای کارگروه شامل نماینده فرمانداری، جهاد کشاورزی و بانک‌های عامل مراتب وقوع خسارت را تأیید و سپس مصوب می‌شود که وام‌های افراد خسارت دیده امهال شود.

وی با بیان اینکه اعتبارات خوبی برای این ‌کار به استان سمنان اختصاص یافته است که می‌گذارد ما تعداد خوبی از کشاورزان را تحت پوشش استمهال و کمک‌های خشکسالی قرار دهیم، گفت: ۲۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان سهم ردیف اعتباری مصوبه هیئت دولت در بخش خشکسالی است.

در کنار خشکسالی و سرمازدگی، هفته گذشته سیل مخربی در جنوب و شمال غربی و همچنین شهرستان میامی در استان سمنان خسارات زیادی به باغات کشاورزی و مزارع وارد آورد که به گفته مسئولان جهاد کشاورزی هنوز بررسی‌ها در این باره تمام نشده و پس از کارشناسی، میزان خسارات آن بیان می‌شود و همچنین قرار است در این هفته نشستی برای جبران خسارات این کشاورزان برگزار شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا