پورابراهیمی: بر روی بند بند طرح اصلاح قانون بانک مرکزی کار تخصصی شده است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از هجمه علیه طرح اصلاح قانون بانک مرکزی تاکید کرد که هیچ یک از مواد این بند بدون اخذ نظر کارشناسان و نگاه علمی تصویب نخواهد شد.

به گزارش «نبض‌بانک»؛محمدرضا پورابراهیمی در تذکری در جریان جلسه علنی امروز مجلس بیان کرد: در روز یکشنبه صحن علنی مجلس با بیش از ۲۰۰ رای به کلیات طرح اصلاح قانون بانک مرکزی رای داد و بنا به نظر مجلس قرار شد تا کمیسیون اقتصادی این طرح را به صورت دو شوری بررسی کند تا نظرات همه نمایندگان و کارشناسان این حوزه اخذ شود. بعد از ظهر همان روز بنده نامه ای را تنظیم کردم و برای همه صاحب نظران ارسال کردیم.

وی در ادامه اظهار کرد: اما متاسفانه تعدادی از همکاران در فضای مجازی گفتند که برجام دوم تصویب شد و کلاه گشاد بر سر مجلس گذاشتند ما از عده ای که در بیرون قصد تخریب مجلس را دارند؛ انتظار چنین صحبتهای را داریم اما از همکاران خود در داخل مجلس واقعا چنین انتظاری نداشتیم؛ چندین نفر صدای تخریب علیه مجلس را از درون مجلس به راه انداختند و رئیس مجلس باید از حقوق مردم صیانت کند. کمیسیون اقتصادی مشروح مذاکرات کمیسیون در خصوص طرح اصلاح امور بانکی را در اختیار مردم قرار خواهد داد و از نظرات تمام کارشناسان استفاده می کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه تصریح کرد: قطعا در بحثهای کارشناسی نقطه نظرات علمی متفاوتی وجود دارد اما این امر با تخریب تفاوت دارد. بر روی بند بند این طرح ۶ سال کار کارشناسی شده است اما عده ای می گویند شما به ماموریت سه چهار روزه رفتید و یکباره این طرح را تصویب کردید هیچ ماده ای بدون نظر تخصصی و نگاه علمی تصویب نخواهد شد. از هیات نظارت بر رفتار نمایندگان انتظار می رود پرونده نمایندگان هتاک را بررسی کند.

محمدباقر قالیباف که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت در این زمینه تصریح کرد: در هر قانونگذاری حرف اول و آخر را صحن مجلس می زند در خصوص طرح اصلاح قانون بانک مرکزی نیز مسیر قانونی براساس آیین نامه طی شده است به خاطر اهمیت موضوع نیز قرار شد به صورت دو شوری بررسی شود. نمایندگان نیز با ۲۰۰ رای کلیات طرح را تصویب کردند. در حوزه نظارت بر بانکها به ویژه بانکهای خصوصی این طرح بسیار حائز اهمیت است و کمیسیون مکلف شد تا از همه نظرات در بررسی این طرح استفاده کنند و هیچ عجله ای نیز برای تصویب آن نیست. هر یک از دوستان نیز نظری دارند باید به کمیسیون ارائه کنند. نباید به روش غیر منطقی نظرات ارائه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا