تحلیل بورس امروز ۹ خرداد

روز گذشته بانک مرکزی در گزارشی اعلام کرد بعد از گذشت ۸ ماه نرخ سود بین بانکی به سطح ۱۹ درصد نزدیک شده است حال باید دید تغییر در کاهش این نرخ چه تاثیری بر روی بازار سرمایه می‌گذارد.
به گزارش «نبض‌بانک»؛بازار سرمایه امروز ۹ خرداد ۱۴۰۰ در ادامه روند صعودی روز گذشته خود با روندی مثبت آغاز به کار کرد و در نیمه اول معاملات با ۲٫۵ درصد رشد و ۲۳ هزار واحد مثبت در محدوده یک میلیون و ۱۶۲ هزار واحد قرار گرفت.

روز گذشته بانک مرکزی در گزارشی اعلام کرد بعد از گذشت هشت ماه نرخ سود بین بانکی به سطح ۱۹ درصد نزدیک شده است حال باید دید تغییر در کاهش این نرخ چه تاثیری بر روی بازار سرمایه می‌گذارد.

کامران صداقت، اقتصاددان و کارشناس حوزه ارز درباره تاثیر کاهش نرخ سود بین بانکی بر روند بازار سرمایه گفت: کاهش نرخ سود بین بانکی به لحاظ زمانی در وقت مناسبی صورت گرفته است و باید منتظر تاثیر مثبت آن بر روی اقتصاد و بازار سرمایه باشیم. وی در همین رابطه افزود: با توجه به روند بازار‌های مالی ما شاهد تورم در این بازار‌ها نیستیم و در نتیجه کاهش نرخ سود بین بانکی باعث ثابت ماندن نرخ تورم و افزایش تولید می‌شود و البته با توجه به رکود در بخش مسکن و در بخش‌های تجاری کاهش نرخ سود بین بانکی منطقی است و توجیه اقتصادی دارد.

صداقت در بخش دیگری در تشریح همین موضوع گفت: در وضعیت فعلی بورس عملا خنثی است و هر تصمیم اقتصادی می‌تواند اثرات مثبتی را بر روی آن بگذارد در حال حاضر کاهش نرخ سود بین بانکی باعث بالا رفتن ارزش اسمی سهام بورسی می‌شود و به ارزندگی سهم‌های بازار کمک می‌کند و فرصت خریدی برای سرمایه‌گذاران بازار سرمایه ایجاد می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا