بیت کوین در حال تلاش برای عبور از سد 36 هزار دلاری

بیت کوین در حال تلاش برای عبور از سد 36 هزار دلاری

به گزارش «نبض‌بانک»؛طبق گزارش‌هایی که سی‌ان‌بی‌سی منتشر کرده است پس از انتشار اخبار گسترده ای از مقابله چین با ارزهای دیجیتالی، از سایر نقاط خبرهای بهتری اعلام شده است. بانک مرکزی هند در یک رویکرد کاملا متضاد با موضع گیری قبلی از انجام تراکنشات بر بستر ارزهای دیجیتالی حمایت رده و در اروپا نیز مقامات اتحادیه اعلام کردند برنامه راه اندازی یک کیف پول ارزهای دیجیتالی مشترک برای تامین راهی امن و نوین در دسترسی شهروندان به خدمات الکترونیک در حال انجام است.

کاهش بی‌سابقه ارزهای دیجیتالی در این روزها باعث ضرر و زیان بخش بزرگی از معامله‌گران و دارندگان آن‌ها نیز شده است تا با ثبت دومین عملکرد بد ماهانه بیت کوین در طول تاریخ روبه‌رو باشیم. ارزش بیت کوین در ماه جاری در مقایسه با ماه قبل ۳۷.۵ درصد کاهش پیدا کرده است که بدتر از این اتفاق تنها در سال ۲۰۱۱ رخ داده بود جایی که بازده ماهانه بیتکوین در ماه سپتامبر به منفی ۴۰ درصد رسید.

در این راستا انتشار خبرهایی درباره احتمال زیاد شدن دوباره محدودیت‌ها روی استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتالی در کشور چین دوباره باعث افزایش فشار فروش در بازارها شده است. به گفته برخی منابع خبرهای چینی دولت قصد دارد پس از ممنوع اعلام کردن استخراج ارزهای دیجیتالی، متخلفان را با مجازات های سنگینی جریمه کند. البته داده ها نشان می‌دهد که استخراج کنندگان بیتکوین همچنان تمایل کمی برای فروش بیت کوین در اختیار خود دارند.

در حال حاضر مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱۶۰۰ میلیارد دلار اعلام شده است که این رقم در مقایسه با روز قبل ۱.۴۱ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۰ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۷ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌ کوین ۱۲ سال قبل به وسیله گروه ناشناسی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن رخ داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا