قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۳/۱۷

بیت کوین علیرغم افزایش نرخ، همچنان در کانال ۳۶ هزار دلار مانده است. قیمت بیت کوین امروز ۱۷ خردادماه ۱۴۰۰ با ۱.۵۸ درصد افزایش به ۳۶۷۲۰ دلار معادل ۸۸۹,۹۰۰۱,۸۷ تومان رسید.

به گزارش «نبض‌بانک»؛بیت کوین شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۶۸۷.۴۴ میلیارد دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۳۹.۸۶ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد و حجم مبادلات روزانه آن ۳۰.۱ میلیارد دلار است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر ۱.۸۰% افزایش یافته است.

 بالاترین قیمت بیت کوین در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۴۰۰معادل ۶۴,۸۶۳.۰۹ دلار بوده که همینک %۴۳.۴۱ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحد‌های در گردش بیت کوین ۱۸.۷۳ میلیون و تعداد کل واحد‌های آن ۲۱ میلیون خواهد بود.
هفته کاری گذشته اوضاع تاحدودی به نفع ارز رمزنگاری شده اول بازار تغییر کرده بود به طوریکه توانست به بالاترین سطح قیمت شش روزه خود یعنی ۳۹۵۰۰ دلار برسد. با این وجود، عدم توانایی این ارز در شکست مقاومت ۴۰۰۰۰ دلاری و آخرین جنجالی که ایلان ماسک در توییتر به راه انداخت، این دارایی را به پایین کشاند و به حدود ۳۵۵۰۰ دلار رساند.
همانطور که می‌دانید ایلان ماسک با توییت‌هایی که از ابتدای سال جاری تاکنون منتشر کرده است، تاثیر معناداری بر روند بازار ارز‌های رمزپایه گذاشته و بار‌ها سرمایه گذاران را خوشحال و یا ناراحت کرده است.
ماسک، که در آغاز یکی از طرفداران سرسخت بیت کوین بود، طی یک ماه گذشته سیاست متضادی را در پیش گرفته است. این میلیاردر معروف، به بهانه مسائل زیست محیطی و مصرف بیش از حد انرژی، پشتیبانی خود را از بیت کوین قطع کرد. هرچند به نظر می‌رسد تاثیر گذاری او در حال کمتر شدن است.
گروه هکر‌های موسوم به انانیموس (Anonymous) که به خاطر حملات سایبری خود به Hükümedollarsere و şirkedollarsereAnonymous معروف هستند، با انتشار ویدیویی ایلان ماسک را تهدید کردند. انانیموس با اشاره به لیست طویلی از اقدامات مخرب محیط زیستی که کمپانی تسلا تاکنون انجام داده است، ماسک را یکی دیگر از “میلیاردر‌های فاسد” نامیدند.
این گروه، اظهاراتی را با هدف فاش کردن دستکاری ایلان در بازار رمزنگاری بیان داشتند و ماسک را برای آنچه آن‌ها انجام دادند مقصر دانسته و آشکارا او را تهدید کردند.
در ادامه نامه انانیموس به ماسک آمده است:
“همانطور که در نظراتی که زیر پست‌هایی که در توییتر به اشتراک گذاشته‌ای می‌بینی، بازی‌های تو با بازار ارز‌های رمزنگاری باعث شده است میلیون‌ها زندگی نابود شود. میلیون‌ها سرمایه گذار چشم امید خود را به درآمد حاصل از ارز‌های رمزنگاری دوخته اند تا بلکه اینگونه رویا‌های خود را محقق کنند.
این چیزی است که تو هرگز نخواهی فهمید، زیرا تو در سرزمین تصرف شده آفریقای جنوبی، در میان معادن زمرد به دنیا آمدی و هیچ درکی از زندگی سخت کارگران در سراسر دنیا نداری. شاید فکر کنی که در کار خودت خیلی خبره و باهوش هستی، اما حالا یک حریف قدر پیدا کردی. ما گمنام (Anonymous) هستیم. ما یک ارتشیم. منتظر ما باش”.
علیرغم اصلاح صعودی قیمت و رسیدن به مرز ۳۶ هزار دلار، بیت کوین در مقیاس ۲۴ ساعته هنوز بیش از ۴ درصد افت را نشان می‌دهد. علاوه بر این، ارزش بازار این ارز رمزنگاری شده دوباره به زیر مارک ۷۰۰ میلیارد دلار رسید، در حالی که چیرگی آن بر بازار اکنون کمتر از ۴۱ درصد است.
بر اساس گزارش ساندی تایمز، یک مدیر سرمایه گذاری Ruffer گفت که این شرکت بیت کوین خود را فروخته است، زیرا اکنون که پایان محدودیت‌های کرونایی، افراد جوان وقت زیادی را صرف تجارت آنلاین نمی‌کنند.
هامیش بیلی، مدیر سرمایه گذاری، گفت: «هنگامی که قیمت دو برابر شد، در ماه دسامبر و اوایل ژانویه (دی ماه) برای مشتریان خود سود کسب کردیم. ما به طور فعال موقعیت را مدیریت کردیم و تا زمان فروش آخرین بخش در آوریل اردیبهشت)، سود کل کمی بیشتر از ۱.۱ میلیارد دلار بود.»
قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا