100پرونده زلزله‌زدگان خراسان شمالي براي دريافت وام به بانکها معرفي شد

علی محمدی با اعلام این خبر اظهار داشت:سقف این تسهیلات 100 میلیون ریال و به صورت قرض الحسنه به آسیب دیدگان زلزله که واحدهای مسکونی آنها به طور کامل تخریب شده است، پرداخت می‌شود.
به گزارش «نبض‌بانک»؛وی افزود: در خصوص تسهیلات قرض الحسنه برای آسیب دیدگان از زلزله در تلاش هستیم تا با کمک استانداری رقم بیشتری را در نظر بگیریم.
وی در ادامه با بیان اینکه در زلزله اخیر 121 واحد مسکونی روستایی به طور کامل تخریب شده است  گفت: تاکنون بیش از 100واحد مسکونی آوار برداری شده است.
وی گفت: کار آواربرداری مناطق خسارت دیده به وسیله سه گروه در حال انجام است و در این زمینه 13 دستگاه ماشین آلات به کار گرفته شده است.
تشکیل 450فقره پرونده بازسازی مناطق زلزله زده
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: تاکنون 450 فقره پرونده برای بازسازی واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده استان تشکیل شده و اقدامات برای کمک به خسارت دیدگان از این حادثه در حال انجام است.
محمدی گفت: با تشکیل و راه اندازی ستاد بازسازی مناطق خسارت دیده از زلزله در شهر شوقان موجب شد تا افراد آسیب دیده مناطق زلزله زده برای کارهای اداری به مرکز استان جلوگیری شود وهم بر سرعت کار آنها افزوده شود.
وی افزود: تهیه نقشه برای  بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده از زلزله همچنین صدور پروانه های ساخت ، نظارت و آواربرداری به صورت رایگان انجام می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا