همتی:تجارت خارجی با تهاتر نفت رشد می‌کند

همتی، رییس بانک مرکزی در نشست مشترک  با وزاری صمت، جهادکشاورزی، نفت تصریح کرد: یکی از بهترین و مهمترین روش‌های تأمین ارز کالا‌های وارداتی در شرایطی که تحریم‌های ظالمانه آمریکا در جریان است تهاتر است. با تهاتر نفت با کالا‌های اساسی می‌توانیم باعث افزایش تجارت خارجی شویم.

به گزارش نبض بانک ، او ادامه داد: کاری که در حال حاضر قرار است انجام شود بسیار فراتر از اقدامات قبلی است. با این تصمیم حجم زیادی از کالا‌های اساسی، دارو، کالا‌های ضروری و قطعات تولیدی‌ها تأمین می‌شود.

رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه در تهاتر نیاز به مبادله ارزی نیست، افزود: دولت آمریکا تمام تلاش خودش را کرده است تا مبادی انتقال پول به ایران را ببندد که باعث فشار بر تجارت شود.

او ادامه داد: از ۱.۵ سال پیش بانک مرکزی با همکاری وزارت صمت تهاتر را شروع کرده است و بخشی از واردات ما از صادرات معدن یا بخش‌های دیگر این وزارتخانه تهاتر شده است.

همتی تصریح کرد: در بانک مرکزی علاوه بر تأمین کلاسیک از طریق منابع بانک مرکزی یا سامانه نیما که تاکنون کالاها از این طریق تأمین مالی می‌شدند می‌توانیم با تهاتر نفت با کالاهای اساسی باعث افزایش تجارت خارجی شویم. باید سازوکار این تصمیم هر چه سریع‌تر تعریف شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا