بانک فدرال امارات مجبور به فروش اوراق قرضه دلار شد

به گزارش «نبض‌بانک»؛به نقل از بلومبرگ، یکی از بانک‌های متعلق به دولت فدرال امارات قصد دارد برای دومین بار اوراق قرضه بین المللی خود را در ماه جاری میلادی به فروش برساند.

بانک توسعه امارات که فعالیت خود را در 2015 شروع کرده و تامین مالی شهروندان و شرکت‌های کوچک و متوسط را برعهده دارد، میتواند 750 میلیون دلار از فروش این اوراق بهادار به دست آورد.

این پول صرف حمایت از شرکت‌ها در بخش‌هایی می‌شود که اولویت بالاتری برای اقتصاد دارند. بدهی این بانک از نظر موسسه اعتبارسنجی فیچ، در درجه چهارم سرمایه‌گذاری قرار دارد.

امارات در اکتبر 2018 قانونی را تصویب کرد که طبق آن دولت فدرال اجازه پیدا کرد برای اولین بار بدهی حکومتی منتشر کند. به این ترتیب هفت عمارت‌نشین آن از رتبه بالاتر اعتباری و هزینه پایین‌تر وام‌گیری بهره بردند.

بانک توسعه امارات اولین نهادی بود که با فروش اولین بدهی خود در 2019،  از این قانون بهره برد. دولت قرار است برای اولین بار اوراق قرضه فدرال منتشر کند.

قیمت نفت خام برنت به دنبال واکسیناسیون گسترده در اقتصادهای بزرگ و بازگشایی کسب و کارها، از اکتبر سال گذشته میلادی تقریبا دو برابر شده و به بیش از 70 دلار در هر بشکه رسید. این مسئله برای امارات که سومین تولید کننده بزرگ اوپک است، منفعت زیادی دارد.

بحرین، آرامکوی عربستان و شرکت قطر پترولیوم از جمله منتشرکنندگان اوراق قرضه در منطقه خلیج فارس هستند که به بازارهای بدهی باز می‌گردند. ابوظبی 2 میلیارد دلار اوراق قرضه خود را در اواخر ماه مه به فروش رساند و به دنبال آن صندوق ثروت ملی امارات یعنی شرکت سرمایه‌گذاری مبادله هم همین کار را انجام داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا