پیش‌ بینی بورس فردا سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰

کارشناس بازار سزمایه درباره پیش‌بینی فردا ۱۸ خرداد بازار گفت:در روزهای آینده و به خصوص بازار فردا روند متعادل به سمت مثبتی را شاهد خواهیم بود و تعداد بیشتری از نمادهایی که در صف فروش قفل هستند تا پایان این هفته با تقاضا رو به رو می‌شوند.

به گزارش «نبض‌بانک»؛امروز بازار سرمایه روند متعادل و مثبتی را داشت به طوری که بیشتر نمادهای شاخص‌ساز گروه‌های پتروشیمی و فولادی با تاثیر مثبت در شاخص کل بودند و در نهایت شاخص با روندی صعودی به کار خود پایان داد.

سلمان بابایی‌زاده کارشناس بازار سرمایه درباره پیش‌بینی بازار فردا ۱۸ خرداد گفت: در روزهای آینده و به خصوص بازار فردا روند متعادل به سمت مثبتی را در بازار مشاهده خواهیم کرد و تعداد بیشتری از نمادهایی که در صف فروش قفل هستند تا پایان این هفته با تقاضا رو به رو می‌شوند.

این کارشناس بازار سرمایه در بخش دیگری از توضیحاتش گفت:متغیرهای اثرگذار به لحاظ سیاسی در بازار سرمایه ابهام در نتیجه برجام و انتخابات هستند و متغیرهای دیگر که به صورت بنیادی در بازار اثرگذارند مانند نرخ دلار و کامودیتی‌ها در حال حاضر بیشترین تاثیر را در روند بازار دارند. وی در این باره افزود: انتخابات در حال حاضر به عنوان مهم‌ترین عامل اثرگذار در اقتصاد کشور است اما تاثیر آن در بورس به حداقل رسیده و تاثیر آنچنانی دیگر بر روی بازار ندارد و واکنشی نسبت به آن نشان نمی‌دهد.

وی درباره تاثیر برجام بر روی بازار گفت:برجام بر تغییرات نرخ دلار موثر خواهد بود اما به نظر می‌رسد دلار در نقطه ۲۲ تا ۲۳ هزار تومان به تعادل برسد.

بابایی‌زاده درباره تزریق نقدینگی به صندوق توسعه و تثبیت بازار گفت: واریز نقدینگی به بازار اگر از سوی نهادهای بیرونی باشد باعث تغییر در روند بازارنمی‌شود؛ زیرا باز هم مصداق دستکاری و دخالت است بنابراین بازار باید با مکانیزم عرضه و تقاضا و توسط سهامداران به تعادل برسد.

وی در پایان درباره پیش‌بینی بازار فردا گفت: بازار فردا متعادل است و هر چه به سمت آخر بازار نزدیک شویم روند بازار بهتر خواهد شد. گروه‌های مهم و موثر در روند بازار هم پتروشیمی‌ها، فولادی‌ها و پالایشی‌ها خواهند بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا