دولتی‌ها در بانک مرکزی ۷برابر کل اعتبار مسکن مهر پول چاپ کردند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: آقایان دولتی در بانک مرکزی ۷ برابر کل اعتبار مسکن مهر پول چاپ کردند، اما عموم مردم فقیرتر شدند.

به گزارش «نبض‌بانک»؛علی خضریان در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، گفت: عدالت یکی از عوامل بقا و اجزای هویت‌بخش انقلاب اسلامی است و پایبندی و تلاش برای اقامه این ارزش اصلی و اساسی، جزو اولویت‌های حیاتی همه نیروهای انقلاب است؛ به گونه‌ای که رهبر معظم انقلاب بیان فرمودند: گفتمان عدالت، یک گفتمان اساسی است و همه چیز ماست. منهای آن، جمهوری اسلامی هیچ حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

وی افزود: از این رو یکی از ماموریت‌های اصلی همه دلبستگان نظام اسلامی، جهاد به منظور اقامه عدالت در شکل نظری و عملی خویش می‌باشد و آنچه واضح است در این مسیر مقدس، معیارها حاکم و رفاقت‌ها و جناح‌بندی‌های سیاسی برای تحقق گفتمان عدالت کنار می‌روند.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: باید بدانیم حل مسائل امروز کشور در گرو حکمرانی عادلانه است. طی این مدت یک ساله ما شفافیت را دنبال می‌کنیم، حقوق نجومی و یا دستکاری بودجه را شفاف می‌کنیم، اما در نبود یک بستر حکمرانی عادلانه، شفافیت هم بی‌ارزش می‌شود. حتی تعارض منافع هم همینطور است، تلاش می‌کنیم تا تعارض منافع را روشن و پیگیری کنیم، در حوزه‌های درمان، آموزش، مسکن و خودرو تعارض منافع را پیگیریم، اما در یک حکمرانی تکنوکراتیک توجیه و بی‌اثر می‌شود.

خضریان تاکید کرد: مساله اصلی امروز شکل‌گیری یک بستر حکمرانی عمیقا به نفع عدالت و برابری و هم سرنوشت است تا همه فعالیت‌های ما معنا پیدا کنند. اما حکمرانی عادلانه یعنی تقابل با یک سرمایه‌داری آدم‌خوار که جدا از شفافیت، کارآمدی و حتی مبارزه با فساد یک بستر دارد و آن بستر مبارزه با محکم شدن و بتنی شدن یک طبقه ثروتمند و قدرتمند است.

وی افزود: وقتی یک طبقه ثروت و قدرت شروع به پاسکاری منابع عمومی از طریق قواعد بازی و قوانین بین خود می‌کند، بستر حکمرانی ناعادلانه و تکنوکراتیک فراهم می‌شود؛ و به تعبیر قرآن «دُولَةً بَیْنَ الْأَغْنِیَاءِ» یا همان طبقه برنده امروز، مبنای اصلی یک سرمایه‌داری هار می‌شود. لحظه‌ای که یک طبقه مسلط، قوانین و قواعد بازی را به مدد قانونگذاری تعیین می‌کند، مسکن و درمان و مدرسه و همه چیز را به نفع خود مصادره می‌کند، لذا مبارزه با فساد و تعارض منافع نیز بی‌معنا می‌شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تصریح کرد: ما در مجلس انقلابی و ان‌شاءالله در دولت اسلامی یک هدف داریم؛ دستور قرآنی «کَیْ لَا یَکُونَ دُولَةً بَیْنَ الْأَغْنِیَاءِ» (سوره حشر، آیه ۷) را در جامعه پیاده کنیم. این یعنی ایستادن مقابل طبقه برنده و لحظه‌ای که این طبقه ثروت و قدرت بپاشد، امکان حکمرانی عادلانه را فراهم می‌کند.

خضریان گفت: به این آمار و ارقام توجه کنید تا اقدامات طبقه برنده را بهتر درک کنیم. در دولت آقای روحانی تنها در شاخص توزیع درآمد و در حالی که در دولت گذشته ۱۳/۷ درصد کاهش پیدا کرده بود، ۹/۱ درصد زیادتر شد. یعنی فاصله بین اغنیا با فقرا افزایش پیدا کرد.

وی اضافه کرد: در حالی که در این دولت پایه پولی در کشور به ۴۶۱ هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به پایان دولت دهم که ۹۶ هزار میلیارد تومان بوده است، ۳۶۵ هزار میلیارد تومان بیشتر شده است. یعنی آقایان دولتی در بانک مرکزی ۷ برابر کل اعتبار مسکن مهر پول چاپ کردند، اما عموم مردم فقیرتر شدند!

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: به همین دلیل است که طبقه برنده با تمام امکاناتش به میدان آمده و ضمن اینکه تلاش می‌کند عدم اقبال اجتماعی به کارنامه عملکردی خود را به گردن این و آن بیاندازد و اعتبار انتخابات را زیر سوال ببرد، در پشت صحنه با تمام امکانات و توان برای پیروزی به میدان آمده و به جای پاسخگویی پیرامون وضعیت ابر بدهکاران بانکی یا فرار مالیاتی یا ارائه یک برنامه مشخص برای رفع مشکلات مردم، هجمه به نامزد عدالتخواه و فسادستیز را در دستور قرار داده است.

خضریان تاکید کرد: همه ما باید برای حکمرانی عادلانه بجنگیم. اینکه رهبر فرزانه انقلاب در آغاز این مجلس اذعان داشتند «در دهه‌ پیشرفت و عدالت، نمره‌ی مطلوبی درباب عدالت به ‌دست نیاورده‌ایم.» یعنی انتظار این است که در مسیر ریل‌گذاری و نظارت عقب‌ماندگی در موضوع عدالت را با تلاش مضاعف جبران کنیم.

وی با بیان اینکه ما از رهبری عزیز شرمنده‌ایم که هنوز نتوانستیم مقابل طبقه مرفه بی‌درد و در کنار محرومان بایستیم،اظهار داشت: امید داریم تا با تشکیل یک دولت عدالتخواه انقلابی رسیدگی به مطالبات اقشاری که در بازی سرمایه‌داری صدایشان خفه شده و به اصطلاح بازنده هستند، در دستور کار مجلس و دولت قرار گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: باید برای کاهش فشار بر ۲۰ میلیون بد مسکن در کشور فکری اساسی کرد. امروز قریب به ۱۴ میلیون کارگر از نداشتن قرارداد قطعی و فقدان امنیت شغلی رنج می‌برند.

خضریان با بیان اینکه بی‌عدالتی در نحوه پرداخت میلیون‌ها نفر از کارکنان نظام اداری کشور قابل ادامه دادن نیست،تاکید کرد: انقلابی‌گری امروز ایستادن مقابل مافیاست، باید مقابل مافیای واردات که رهبری تاکید کردند یا مافیای آموزش که سالی چند هزار میلیارد تومان بچه‌های مردم را سرکیسه می‌کنند، ایستاد و عدالت آموزشی در مدارس را به جریان انداخت.

وی گفت: باید نشان دهیم که مجلس انقلابی، مجلس پابرهنه‌هاست، مجلس مقابل دولت اغنیاست و ما ایستاده‌ایم تا با شکستن ساختارهای سرمایه‌داری آدم‌خوار، انقلاب امام مستضعفان را در گام دوم به پیش ببریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا