وام ۶۰۰ میلیونی مسکن با سود ۱۳درصد به چه کسانی پرداخت می‌شود

سقف وام خرید مسکن برای مجردها ۱۴۰ میلیون و برای زوجین ۲۴۰ میلیون است که به هیچ وجه برای خرید خانه کافی نیست اما وام‌ساخت مسکن امسال به ۴۵۰ میلیون تومان افزایش یافته و علاوه بر این مبلغ، ۱۵۰ میلیون تومان دیگر نیز با ضوابطی به متقاضیان ساخت مسکن پرداخت می‌شود.

 به گزارش «نبض‌بانک»؛ خرید مسکن با قیمت هایی که این روزها در بازار مشاهده می شود به یک رویای دست نیافتنی تبدیل شده است. سقف وام‌خرید مسکن هم با توجه به رشد افسارگسیخته قیمت ها در ۳ سال اخیر پاسخگوی نیاز متقاضیان نیست و حتی افرادی که درآمد آنها تا حدی است که می توانند قسط های سنگین و میلیونی پرداخت کنند هم با وام های فعلی مسکن، توان خرید خانه را ندارند.

اظهارات مدیرعامل بانک مسکن درباره افزایش سقف‌وام و کاهش سود

در مورد وام‎ساخت مسکن، وضعیت تا حدی بهتر است و سقف تسهیلات ساخت مسکن امسال تا ۴۵۰ میلیون افزایش یافته است. ضمن این که علاوه بر ۴۵۰ میلیون تومان مذکور ، مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان دیگر تحت شرایطی به ازای هر واحد به افراد متقاضی ساخت مسکن پرداخت می‌شود.

بد نیست به این نکته اشاره کنیم که بر اساس گفته های محمد شایان مدیرعامل بانک مسکن پیشنهاد افزایش این وام‌ساخت از ۴۵۰ میلیون به ۵۰۰ میلیون تومان در شورای پول و اعتبار در حال بررسی است. ضمنا مدیرعامل بانک مسکن از افزایش مدت بازپرداخت تسهیلات به ۲۰ سال و کاهش سود ۱۸ درصدی به حدود ۱۳ درصد (کاهش ۵ درصدی) نیز در صورت تصویب نهایی در شورای پول و اعتبار خبر داده است.

جزئیات وام ۴۵۰ میلیونی ساخت مسکن +۱۵۰ میلیون به ازاء هر واحد

از سوی دیگر، عیسی کاظم نژاد رئیس هیات مدیره بانک مسکن نیز اخیرا اظهار کرده است که امسال انبوه‌سازان دارای صلاحیت حرفه‌ای که در تهران نسبت به ساخت مسکن با استفاده از فناوری‌های نوین اقدام کنند می‌توانند به ازای هر واحد از ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانک استفاده کنند.

وی افزوده است: این تسهیلات اخیراً ابلاغ‌شده و قطعاً انبوه‌سازان از آن استقبال خواهند کرد چراکه پاسخگوی هزینه‌های ساخت واحدهای مسکونی است.

نکته دیگری که رئیس هیئت مدیره بانک مسکن مورد تاکید قرار داده افزایش تسهیلات۴۵۰ میلیونی ساخت مسکن به ۶۰۰ میلیون تحت ضوابط خاص است. وی در این باره بیان کرد:  در سال جاری ضوابطی پیش‌بینی‌شده که علاوه بر تأمین مالی ساخت، در حوزه تکمیل و تجهیز واحدهای مسکونی نیز ۱۵۰ میلیون تومان به ازای هر واحد در اختیار سازندگان واحدهای مسکونی قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا