آفریقای‌جنوبی تجارت ارزهای مجازی را قانونی اعلام می‌کند

به‌دنبال افزایش علاقه به تجارت سرمایه‌های دیجیتال در آفریقای‌جنوبی و افزایش تخلفات مالی وابسته به آن، بانک مرکزی این کشور اعلام کرد در حال بررسی امکان انتشار ارز مجازی بانک مرکزی با نظارت بیشتر به‌عنوان یک ارز قانونی است.

به گزارش «نبض‌بانک»؛به نقل از بلومبرگ، آفریقای جنوبی زیربنای لازم را برای ناظران مالی ایجاد کرده است تا بتوانند سرمایه‌های مجازی را کنترل کنند. این کشور به‌دنبال مهار افزایش موارد تخلفات مالی و بهبود مدیریت جریان‌های بین‌مرزی است.

با توجه به اینکه ارزهای دیجیتال از حاشیه دنیای مالی به مرکز آن راه پیدا کرده‌اند، نظارت بر تأمین‌کنندگان خدمات سرمایه‌های مجازی روز به روز افزایش پیدا می‌کند. نمونه‌های مختلف سوء‌استفاده تاجران بیت‌کوین در پیشرفته‌ترین اقتصاد آفریقا، بر لزوم وجود قوانین سفت‌وسخت‌تر تأکید می‌کند.

طبق بیانیه کارگروه تکنولوژی مالی بین‌دولتی در آفریقای جنوبی، سرمایه‌های مجازی به‌صورت مرحله‌ای و سازمان‌یافته تحت نظارت قانونی کشور قرار می‌گیرند. سرمایه‌های مجازی همواره پرمخاطره و بی‌ثبات هستند، چه قوانینی برای نظارت بر آنها وجود داشته باشد چه نباشد.

ارزش روزانه تجارت سرمایه‌های مجازی در ماه ژانویه در آفریقای جنوبی برای اولین‌ بار از 2 میلیارد راند (147 میلیون دلار) گذشت که حاکی از علاقه قابل توجه به بازار ارزهای مجازی در این کشور است.

بانک مرکزی آفریقای جنوبی ماه گذشته اعلام کرد در حال بررسی امکان انتشار ارز مجازی بانک مرکزی به‌عنوان یک ارز قانونی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا