اشتیاق زیادی برای تاسیس کارگزاری وجود دارد

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: آنطور که گفته می‌شود گویا مجوز کارگزاری‌ها با نرخ‌های نجومی خرید و فروش می‌شود اما پس از آزاد شدن صدور مجوزها، قیمت‌ها در این بازار می‌شکند.

به گزارش «نبض‌بانک»؛به نقل از ایلنا، هفته گذشته سازمان بورس و اوراق بهادار، فراخوانی را برای صدور مجوز تأسیس شرکت کارگزاری صادر کرد. طبق اختیارات حاصله از بندهای ۲ و ۶ ماده ۷ قانون بازار اوراق بهادار که آذر ماه سال ۱۳۸۴ تصویب شده و همچنین برای توسعه و تقویت جایگاه نهادهای مالی در بازار سرمایه و ارائه خدمات بهتر به سرمایه گذاران در این بازار و با توجه به تقاضای فعالان بازار سرمایه در خصوص تاسیس شرکت کارگزاری، دستورالعمل صدور مجوز تاسیس و فعالیت کارگزاری در تاریخ دهم خردادماه ۱۴۰۰ به تصویب هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار رسید.

از این رو تمام متقاضیان تاسیس شرکت کارگزاری می‌توانند درخواست‌های خود را بر اساس دستورالعمل جدید برای بررسی و ارزیابی‌ها به سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال کنند. طبق دستورالعمل جدید تامین حداقل سرمایه برای تاسیس کارگزاری  ۱۰۰۰  میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

محمدعلی دهقان دهنوی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره صف تقاضا برای تاسیس کارگزاری جدید گفت: قبل از بازنگری دستورالعمل جدید اساسا امکان دریافت درخواست تاسیس کارگزاری وجود نداشت اما برخی از افراد درخواست‌هایی را ارسال کردند که البته از آنجایی که بنای سازمان بورس اعطای مجوز جدید در حوزه کارگزاری‌ها نبوده عملا این گروه و لاین از مجوزها تعطیل شده بود.

وی ادامه داد: بنابراین دستورالعمل موجود را بازنگری کردیم و تغییراتی بر آن اعمال شد و یک مرحله این دستورالعمل پیشنهادی را بر روی سایت قرار دادیم تا این فرصت برای دریافت نظرات و مشاوره‌های کارشناسان فراهم شود، نظرات فعالان بازار اخذ شد و نظراتی که مفید و موثر بود را بر روی دستورالعمل جدید اعمال کردیم و نسخه نهایی تصویب شد.

رییس سازمان بورس با بیان اینکه از این پس درخواست‌ها بر اساس این دستورالعمل بررسی می‌شود، تاکید کرد: در بازار اشتیاق زیادی برای تاسیس کارگزاری وجود دارد چراکه سال‌های زیادی مجوز داده نشده، پیش بینی می‌شود که با تعداد بسیار زیادی از درخواست‌ها مواجه شویم.

دهقان دهنوی ادامه داد: اما از آنجایی که دستورالعمل‌ها تغییر کرده افراد باید شرایط مورد نظر طبق دستورالعمل جدید را داشته باشند. ضمن اینکه یکی از شرط‌های سازمان این است که افرادی که وارد این صنعت می‌شوند طرح توجیهی مناسبی داشته باشند و باید بتوانند توجیه کنند که ورود آنها به این صنعت چه مزیتی برای این صنعت دارد، چه اقدام مهمی را می‌توانند انجام دهند و چه اهدافی دارند. باید این اطمینان را بدهند که خدمات با کیفیت به مشتریان ارایه خواهند داد.

وی با اشاره به خرید و فروش مجوز کارگزاری‌ها به دلیل ممنوعیت صدور مجوز جدید گفت: آنطور که گفته می‌شود گویا مجوز کارگزاری‌ها با نرخ‌های نجومی خرید و فروش می‌شود اما پس از آزاد شدن صدور مجوزها قیمت‌ها در این بازار می‌شکند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا