قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۰۳/۳۱

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۵ درصد افزایش به ۱۷۷۰ دلار و ۳۹ سنت رسید.

به گزارش «نبض‌بانک»؛به نقل از رویترز، در حالی که کاهش سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا موجب افزایش جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا شده است، قیمت فلز زرد پس از سقوط 6 درصدی در هفته گذشته امروز شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.35 درصد افزایش به 1770 دلار و 39 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه اوت هم با 0.02 درصد کاهش به 1768 دلار و 60 سنت رسید.

مارگارت یانگ تحلیلگر بازارهای مالی در موسسه دیلی اف ایکس گفت، سوددهی اوراق قرضه در حال کاهش است و این به تثبیت قیمت ها و تلاش برای ترمیم آن کمک کرده است. وی افزود: «سرمایه گذاران از این فرصت برای خرید بیشتر طلا استفاده کرده اند زیرا انتظار دارند با توجه به فشارهای تورمی قیمت فلز زرد بالاتر برود.»

سوددهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا امروز به پایین ترین رقم از اواخر فوریه رسید و سبب کاهش هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا شد. در همین حال، ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی همچنان در نزدیکی بالاترین رقم های چند ماه گذشته باقی مانده است.

هفته گذشته و پس از سیگنال ارسالی از سوی فدرال رزرو مبنی بر انقباضی شدن سیاست های پولی این بانک در آینده نزدیک قیمت طلا شاهد ثبت بدترین عملکرد هفتگی از مارس 2020 تاکنون بود.

یانگ افزود: «در کوتاه مدت، روند کاهشی بر بازار غلبه خواهد داشت… و اگر سطح مقاومت فنی 1770 دلار در هم بشکند، شاهد افت قیمت تا 1677 دلار خواهیم بود.»

سرمایه گذاران اکنون منتظر مواضع مقام های فدرال رزرو و از جمله رئیس این بانک در هفته جاری هستند تا سرنخ های بیشتری از سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا به دست بیاورند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا