تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی برای اشتغال معلولان خراسان رضوی

جانشین معاونت مشارکت‌های مردمی و اشتغال اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: تسهیلات ۵۰میلیون تومانی با کارمزد ۴ درصد و بازپرداخت ۷ ساله برای ایجاد اشتغال معلولان در خراسان رضوی پرداخت می‌شود.

به گزارش «نبض‌بانک»؛مهنوش باغیشنی افزود: این تسهیلات که توسط بهزیستی خراسان رضوی با همکاری بانک‌ها پرداخت می‌شود برای گروه‌های هدف زنان سرپرست خانوار، افراد آسیب‌دیده اجتماعی، فرزندان مستقل بهزیستی و مخصوصا معلولان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به این‌که سال ۱۳۹۹ برای ۵ هزار و ۸۸ نفر از مشمولان دریافت تسهیلات از جمله معلولان که ۲ هزار ۶۶۸ نفر از این تعداد را شامل می‌شوند در استان تسهیلگری اشتغال انجام شده است، اظهار کرد: معلولانی که تهسیلات دریافت می‌کنند عموما جزو مشاغل بخش خصوصی مجسوب می‌شوند، چراکه اکثرا به راه‌اندازی مشاغل خرد خصوصی اقدام یا در بخش خصوصی شراکت می‌کنند.

باغیشنی ادامه داد: آمادگی افراد معلول برای ورود به اشتغال در خراسان رضوی توسط یک تیم مددکار بهزیستی تسهیل می‌شود، معلولانی که به وسیله این تیم معرفی ‌شوند وارد مرحله دریافت تسهیلات بانکی و اشتغال به کار می‌شوند.

جانشین معاونت مشارکت‌های مردمی و اشتغال اداره کل بهزیستی خراسان رضوی افزود: یکی از مشکلات جدی در حال حاضر برای دیافت وام اشتغال معلولان مساله ضمانت است که پیش از این از سوی کسبه بازرای انجام می‌شد، اما بعد از شیوع ویروس کرونا و تاثیر بسیار منفی آن بر مشاغل، مخصوصا در سطح کسبه بازار دیگر این افراد کمتر مایل به ضمانت معلولان برای دریافت وام هستند.

وی درباره اشتغال معلولان در دستگاه‌های دولتی گفت: برای اشتغال معلولان در دستگاه‌های دولتی بیش از ۷۰ معرفی‌نامه‌های از سوی بهزیستی استان صادر شده است، اما تا امروز تعداد انگشت‌شماری از معلولان در ادارات دولتی و نیمه‌دولتی به استخدام درآمده‌اند.

باغیشنی افزود: مراکز مثبت زندگی در خراسان رضوی اواخر سال گذشته مجوز فعالیت خود را دریافت کردند، همچنین واگذاری پرونده‌ها به این مراکز با تاخیر انجام شد، بنابراین هنوز فعالیت مراکز مثبت زندگی در استان نمود چندانی پیدا نکرده است، اما در آینده نه‌چندان دور تاثیرات مثبت این مراکز را در خراسان رضوی شاهد خواهیم بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا